• glazba: Christopher Young
  • scenarij: Sebastian Guttierez (sinopsis: Deanna Fuller & Sebastian Guttierez)
  • rezija: Sebastian Guttierez
  • proizvodnja: Key Entertainment, SAD, 1998.
  • distribucija: Europa
  • trajanje: 98 `

Coco Chavez (Gugino) je privlacna mlada zena koja zajedno sa svojim deckom Juniorom Armstrongom (Baker-Denny) obavlja sitne prevare po New Orleans. No, Junior joj jednog dana nudi priliku za posao zivota, te se njih dvoje udruze zajedno sa strucnjakom za tehniku Lizardom (Bellows) i njemackim snagatorom Rubenom Rubenbauerom (Schweiger). Cilj im je oteti kompjuterskog genija za kojeg je njegova tvrtka spremna isplatiti milijune dolara. Plan uspijeva, ali je tokom otmice kao slucajni svjedok ubijena zena. Kada se za nju ispostavi da je supruga mocnog senatora Ruperta Hornbecka (Halbrook), otmicari znaju da su u nevolji. Ali, iako istragu vode sposobni ali cinicni policijski detektiv Friedman (Rickman) i agentica FBI Sadie Hawkins (Thompson), otmicari odlucuju nastaviti sa svojim opasnim planom.

Postoje neki filmovi koji prolaze potpuno nezapazeno, a kada ih netko slucajno vidi, hvata se za glavu nastojeci shvatiti kako se to moglo dogoditi. JUDIN POLJUBAC je upravo takav film - debi 28-godisnjeg venecuelanskog rezisera i scenarista Sebastiana Guttiereza po svemu predstavlja prvoklasni holivudski proizvod. Ali, ocigledno nekome nije bio dovoljno holivudski, previse nezavisni, odnosno evropski, pa ga je establishment ignorirao. Srecom, ne i nasi video-distributeri, tako da je film ipak stigao na police videoteka. Oni koji ga pogledaju biti ce vise nego ugodno iznenadjeni filmom koji vjesto kombinira tarantinovstinu s film noir motivima i politickim komentarima. Atmosfera New Orleansa je odlicno docarana, ne toliko izvrsnom fotografijom Jamesa Chressantisa i sugestivnom glazbom Christophera Younga, koliko scenarijem koji se koristi egzoticnim stanovnicima najzivopisnije americke metropole i vec legendarnom kulturom korupcije u lokalnoj policiji i politickom establishmentu. Scenarij je vrlo dobar i zbog niza zanimljivih i uistinu nepredvidljivih obrata, a nadmudrivanje izmedju agenata FBI i otmicara na kraju je prilicno dobro rijeseno. Najvece zasluge, dakako, idu glumcima. Carla Gugino predstavlja najprijatnije iznenadjenje, pogotovo nakon nesretnog debija u de Palminim ZMIJSKIM OCIMA, ali ni ostali glumci ne zaostaju. Pri tome je najzanimljivije to sto se Guttierez koristio ne-americkim talentima - dok njemacka zvijezda Til Schweiger daje prilicno zanimljiv lik iz svoje domovine, ostali glumci su savrseno savladali njuorlinski naglasak, ukljucujuci odlicnog Rickmana i Emmu Thompson. Na zalost, film na kraju zavrsava pomalo isforsirano i neuvjerljivo. Ali, to i nema bas nekog bitnog ucnika na ovo neopravdano zapostavljeno, ali sasvim sigurno prijatno iznenadjenje u nasoj video-ponudi.