PREGOVARAC

THE NEGOTIATOR

Danny Roman (Jackson) je ponos cikaske policije - vrhunski pregovarac koji je u stanju gotovo svakog kriminalca nagovoriti da pusti taoce. Nakon proslave svog posljednjeg uspjeha, njegov mu prijatelj i kolega Nate (Guilfoyle) saopci kako je dosao do odredjenih saznanja o ljudima koji su opeljesili policijski mirovinski fond. Ubrzo nakon toga Natea ubiju, a Roman sa uzasom vidi kako je netko podmetnuo lazne dokaze protiv njega. Nakon sto su ga se svi prijatelji i kolege odrekli, i nakon sto je zatvor postao gotovo neizbjezan, Roman se odlucuje za ocajnicki potez. Odlazi u kancelariju sefa Unutarnje kontrole Niebauma (Walsh) te njega i jos par ljudi uzima za taoce. Kada policija opkoli zgradu, jasno je da ga nece nagovoriti da se preda - Roman zna sve trikove. Njegov je zahtjev samo jedan - da s njim pregovara Chris Sabian (Spacey), koji radi u drugoj postaji. Roman, naime, samo njemu moze vjerovati, za razliku od svojih kolega, od kojih je barem netko upetljan u zavjeru. Kada Sabian dodje na popriste, zapocinje mukotrpna utrka s vremenom - Roman pokusava pronaci dokaze za svoju nevinost, dok nesrtpljivi zapovjednik specijalaca Beck (Morse) preklinje svoje pretpostavljene da mu odobre nasilni upad.

Postoje neki filmovi koji plivaju u klisejima. PREGOVARAC je film koji se u njima jednostavno topi - tko god malo bolje obratio paznju na scenarij, prepoznat ce na desetke situacija i scena vec tisucu puta vidjenih u policijskim filmovima (pocetna scena koja pokazuje glavnog junaka kao strucnjaka, obiteljske scene, scene policijskog lumpanja, scene pogreba, scene predaje znacke i pistolja i sl.). Navodno inspiriran istinitim dogadjajem u St. Louisu, scenarij PREGOVARACA, kojeg su napisali James De Monaco i Kevin Fox, ima mnogo logickih rupa i neuvjerljivosti. S druge strane, cini se da su scenaristi ipak malo istrazivali psihologiju i nacin rada policijskih pregovaraca pa u tom smislu film izgleda uvjerljiv. Ipak, najveca vrijednost filma su dva glavna glumca - uvijek pouzdani Samuel L. Jackson i "oskarovac" Kevin Spacey. Njihov nacin rada - Jacksonova impulzivna i Spaceyeva suzdrzana gluma - daju savrseni kontrast, a njihova je medjuigra pravi uzitak za oci i usi. Gledajuci njih dvojicu, zaboravljamo na mnoge slabosti filma, da bi nas tek tu i tamo prekinula nespretno ubacena akcijska scena na sredini filma ili uobicajeno ocajna zavrsnica. Ni ostali glumci ne zaostaju, prije svega izvrsni epizodist J.T. Walsh u svojoj posljednjoj ulozi. Film prepun kliseja, naravno, ima i comic relief u liku dobrog Paula Giamattija u ulozi taoca. S druge strane, rezija F. Garyja Greya (GANGSTERSKA CETVORKA) je prilicno spretna, a osjecaj za ritam prilicno dobar, tako da ni ne osjetimo da film traje vise od dva sata. Sve u svemu, PREGOVARAC je standardni zanrovski proizvod u najboljem smislu rijeci.