AUSTIN POWERS

AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY

AUSTIN POWERS je film koji je dvije godine nakon premijere postao aktualan, i to ne zahvaljujuci vlastitoj kvaliteti koliko cinjenici da je njegov nastavak AUSTIN: THE SPY WHO SHAGGED ME ovog ljeta postigao dvostruki pothvat. Prvo, bio je jedan od rijetkih nastavaka koji je namlatio vise novaca od originala, a drugo, usprkos svim skepticima, uspio je s prvog mjesta po utrsku na kino-blagajnama otjerati Lucasovu FANTOMSKU PRIJETNJU. Stoga je i original odjednom postao zanimljiv gledateljima, pa cak i dobio svojevrsni kult status.

Radnja zapocinje u Londonu godine 1967., u zenitu supkulture ludih 60-tih, koja je donijela slobodnu ljubav, psihodeliju i droge. Austin Powers (Myers), londonski modni fotograf i jedna od zvijezda tamosnje swing-scene, zaradjuje za zivot kao tajni agent britanske vlade, boreci se protiv losih momaka zajedno sa svojom partnericom, gdjom Kensington (Rogers). U jednoj od svojih posljednjih akcija uspio je spasiti svijet i pomrsiti planove opakog Dr. Zla (Myers u dvostrukoj ulozi), koji je bio prisiljen lansirati se u svemir. Trideset godina kasnije, Dr. Zlo se vraca iz svemira, i svijet je ponovno u opasnosti, pa je Basil Ekspozicija (York), sef britanske tajne sluzbe, prisiljen angazirati Austina, koji je sve vrijeme proveo hiberniran, kako bi bio spreman za taj slucaj. Austin, probudjen iz hibernacije, ne snalazi se bas najbolje u svijetu koji je potpuno razlicit od ludih 60-tih. Stoga su mu pretpostavljeni udijelili Vanessu (Hurley), kci gdje Kensington, koja bi mu trebala biti vodic. U medjuvremenu, i dr. Zlo se mora suociti s promijenjenim svijetom, ali i vlastitim sinom (Green), koji je rezultat umjetne oplodnje.

Mike Myersu ovo nije prvi put da kao scenarist i kao glumac postize komercijalni podvig s filmom koji, na prvi pogled, to i ne zasluzuje. Pocetkom 90-tih je WAYNEOV SVIJET, jedan obican televizijski skec, pretvorio u jednu od kulturnih ikona ovog desetljeca. Ovaj put, pak, iskoristio je sav svoj talent kako bi jedan bedasti parodijski predlozak pretvorio u inteligentno i nadasve zabavno parodiranje kako filmova o Jamesu Bondu, tako i cijele jedne supkulture koja je koincidirala s njihovim nastankom. Kao pravi maher, odlucio je sebi udijeliti uloge dva lika - Austina Powersa, kao parodijsku verziju Jamesa Bonda, tako i Dr. Zla, kao parodijsku verziju njegovog vjecnog neprijatelja Blofelda. Tu su, naravno, bezbrojne reference na Bondove filmove (od pomalo neukusnog imena za jednog od zenskih likova - Alotta Fagina kao parodija Pussy Galore iz GOLDFINGERA), ali i mnoge kultne TV-serije i filmove sezdesetih (OSVETNICI, BLOW UP). Naravno, neki od najboljih stoseva su vezani uz sukob kulture ludih sezdesetih sa smrtno ozbiljnim devedesetim, odnosno cinjenice da se Austin mora suociti sa svijetom kojim vladaju AIDS i ozonske rupe. Ponekad film gubi na ritmu, ali reziser Roach uglavnom pusta Myersu na volju, pa je rezultat cisti urnebes. U filmu valja pohvaliti i cijeli niz dobrih glumaca koji se pojavljuju u malim, ali efektnim ulogama (izmedju Tom Arnold, Christian Slater, Lois Chiles). Sve u svemu, AUSTIN POWERS mozda nije najpametniji film kojeg je Hollywood iznjedrio u posljednjih nekoliko godina, ali je zato svakako jedan od najzabavnijih.