SUMRAK

TWILIGHT

Harry Ross (Newman) je privatni detektiv, bivsi policajac i bivsi alkoholicar, koji sve teze podnosi teret godina. Usprkos svemu tome, on uspjeva iz Meksika odbjeglu tinejdzerku Mel Ames (Witherspoon) vratiti njenim kuci. Njeni roditelji - bogati par holivudskih glumaca Jack (Hackman) i Catherine Ames (Sarandon) su bili toliko odusevljeni da su ga u znak zahvalnosti primili u kucu i zaduzili da im obavlja sitne poslove. Dvije godine kasnije Jack, koji umire od raka, zamoli Harryja da na jednu adresu odnese kuvertu. Rutinski posao se pretvara u kriminalisticki slucaj, kada Harry na naznacenoj adresi naleti na smrtno ustrijeljenog policajaca. Ispostavi se da su Amesovi zrtve ucjenjivackog para, odnosno se sve vrti oko jedne mracne obiteljske tajne od prije dvadesetak godina.

Scenaristu i reziseru Robertu Bentonu ovaj materijal i nije bas previse stran, jer je isti koncept - ostarjeli privatni detektiv - isprobao jos prije dvadesetak godina u filmu MACKA JE VIDJELA UBOJICU. Ovaj put, taj je koncept bila sjajna prilika da se evociraju sjecanja na zlatno doba holivudskog film noira, kao i da se jednom angaziraju glumacka postava u "zlatnim godinama". Od svih je, dakako, najbolji 73-godisnji Paul Newman, koji bi ovu ulogu mogao odigrati i zatvorenih ociju i kojeg je zbilja uzitak gledati. Dobro je vidjeti i njegovog vrsnjaka Jamesa Garnera u svojevrsnoj varijaciji privatnog detektiva Rockforda. Konacno, tu su i uvijek pouzdani Gene Hackman te Susan Sarandon kao dokaz da zena moze biti zanosna i s pet banki. Ni mlade nade ne zaostaju - Liev Schreiber (VRISAK 2) je dobar, a Reese Witherspoon (PLEASANTVILLE) imamo priliku vidjeti u seksualno najeskplicitnijem izdanju do sada. Na nesrecu, nevolja s ovim filmom je u tome da i nema neki scenarij; nema napetosti, krimi-misterij je trecerazredan, a scenaristu je zaplet bio manje vazan od studije karaktera i nacina na koji se ostarjeli ljudi suocavaju sa svojom smrtnoscu. Nadalje, tu je i prilicno iritantna i posve bespotrebna uloga Giancarla Esposita kao svojevrsnog comic reliefa. Ali, dobra glazba Elmera Bernsteina i odlicna fotografija Piotra Sobocinskog daju filmu svojevrsnu patinu i starinski sarm. Sve u svemu, SUMRAK je prilicno dobar nacin da se provede sat i pol vremena u ove vruce ljetne dane.