KONTROLA LETA

GROUND CONTROL

Prije pet i pol godina, Jack Harris (Sutherland), jedan od kontrolora u cikaskoj kontroli leta, vidio je kako jedna tockica nestaje s njegovog radarskog ekrana. Ta tockica je bio avion sa stotinama putnika, i njegovo rusenje je tesko potresla Harrisa koji vise nije bio u stanju raditi svoj posao. Na Novu godinu ga njegov bivsi sef (Leonard), sada upravnik kontole leta u Phoenixu, poziva da mu pomogne jer se njegova malobrojna ekipa nasla u skripcu; vremenske neprilike su sve avione usmjerile na Phoenix i netko mora brinuti o kaosu koji je nastao u zracnom prostoru. Svaka je pomoc dobrodosla, pa i Harris, kojeg smatraju psihickim nestabilnim nakon nesrece. Noc koja slijedi biti ce prepuna uzbudjenja - od neispravne opreme, preko osoblja na rubu zivaca do aviona koji je dozivio teski kvar upravo pred slijetanje.

Tesko da je ijedan posao na svijetu pogodno tlo za stres poput kontrole leta - u rukama jednog covjeka su sudbine stotina, ako ne i tisuca ljudi, svedenih na stotine i tisuce malih tockica na ekranu koje se micu u raznim smjerovima dvadesetcetiri sata dnevno. No, za Hollywood je taj posao nezanimljiv, jer pogodnosti za dramu postoje tek kada nesto podje krivo. A i kada podje, nema bas previse prilike za eksplozije, kaskaderske pothvate i slicno. Najbolje cemu se kontrolori leta mogu nadati od Hollywooda jesu ovakvi televizijski filmovi. KONTROLA LETA je snimljena ocigledno za smijesno mali budzet, ali ima vrlo dobru glumacku postavu, uz Kiefera koji je u glavnoj ulozi pouzdan poput svog oca. Na zalost, scenarij slijedi ustaljene formule i predvidljive obrate, uz, naravno, neuvjerljivi splet okolnosti koji ce na kraju proizvesti nesto drame. A ni rezija nije bas predobra, jer se film doima mnogo razvucenijim od svojih standardnih sat i pol vremena. Sve u svemu, film koji se moze pogledati, ali samo ako uistinu ne postoji nikakva bolja alternativa.