PONOC BEZ KRAJA

PERMANENT MIDNIGHT

Zamislite sebe da zaradjujete 5000 US$ na tjedan, a onda ste, nakon nekoliko godina, prisiljeni prodavati hamburgere za 5 US$ na sat. Jerryju Stahlu (Stiller), protagonistu ovog filma, upravo se to dogodilo a detalje svoje tuzne zivotne price iznosi Kitty (Bello), djevojci koju je slucajno sreo. Osamdesetih godina Stahl se doselio iz New Yorka u Los Angeles gdje se zaposlio kao scenarist u velikim televizijskim studijima i, izmedju ostalog, suradjivao na takvim hitovima kao sto su ALF i SLUCAJNI PARTNERI. Zarada je bila dobra, a da stvar bude jos bolja, Sandra (Hurley), njegova prelijepa britanska supruga s kojom se fiktivno vjencao da bi joj nabavio zelenu kartu, zaljubila se u njega i odlucila mu roditi dijete. Naravno, malo je tko vodio racuna o tome da je Stahl svotu vecu od svoje scenaristicke place trosio na heroin. I, kao sto to obicno bude u takvim slucajevima, Sandra ga je prestala voljeti, holivudski glavesine su mu prestali gledati kroz prste i scenaristicku zvijezdu je umjesto sjajne buducnosti cekala ponoc bez kraja.

Temeljen na autobiografskoj knjizi samog Stahla, ovaj film je samo jos jedno u nizu ostvarenja koje eksploatira danas tako aktualnu temu narkomanije. Osim sto zadovoljava voajerske prohtjeve sirokih narodnuih masa, koje vole gledati arogantne bogatune kako placaju dug raznim porocima, PONOC BEZ KRAJA bi mogao biti zanimljiv i fanovima americke televizije 80-tih godina, pogotovo nasim gledateljima koji se sjecaju ALFA i SLUCAJNIH PARTNERA (imena serija, kao i holivudskih licnosti su, dakako, izmijenjena, ali se itekako daju prepoznati). Dodatni razlog za zanimanje je cinjenica da se popularni komicar Ben Stiller (SVI SU LUDI ZA MARY) upregao svim silama dokazati kao ozbiljan dramski glumac. I u tome je naravno uspio, jer je malo tko uspio s tako snage i uvjerljivosti docarati heroinsku narkodestrukciju. Na zalost, Stillerov trud je jedino sto ovaj film odrzava na nogama. Debitant Danny Veldoz, koji je napisao scenarij i rezirao film, nije se bas najbolje snasao, odnosno film je ucinio neoriginalnim i predvidljivim. Kobna je odluka bila ta da film ignorira Stahlov zivot prije nego sto se odao igli, tako da nemamo priliku vidjeti evoluciju njegovog lika. Veldoz to pokusava kompenzirati ultranaturalistickim scenama narkomanske svakodnevnice (bodenje u vrat i sl.), koje ce prvi put gledatelje natjerati na povracanje, a slijedeci put na zijevanje. Dodatni je problem i nepotrebni podzaplet s Kitty, kojemu je pri kraju filma dan preveliki prostor. PONOC BEZ KRAJA je svakako razocarenje, ali ga se ipak valja preporuciti iz cisto edukativnih razloga - ne toliko da djecici pokaze tamnu stranu droge, koliko da gledateljima pokaze pravu pozadinu kreativnih procesa u Hollywoodu.

• ocjena: podnosljiv (*)