VOJNIK

SOLDIER

Od djetinjstva odabran za program stvaranja supervojnika, i nakon rigorozne i bespostedne obuke i visegodisnjeg odgoja, narednik Todd (Russell) je postao bescutno i efikasno orudje za ubijanje, koje ne pozna nikakve druge emocije osim discipline i straha. Ali, godine 2036., usprkos tome sto je Todd u bezbrojnim ratovima dokazao svoje ubilacke sposobnosti, pukovnik Mekum (Isaacs) ga smatra zastarjelim i odluci ga zamijeniti generacijom novih, genetski modificiranih vojnika nalik na Cainea 607 (Lee). Todd se smatra otpadom i kao takav je odbacen na zabaceni planet Arcadiu, gdje ga slucajno pronadje skupina brodolomaca koji su u toj pustosi bili prisiljeni stvoriti koloniju. Todd, kojemu su gostoprimstvo pruzili Mace (Pertwee) i njegova privlacna supruga Sandra (Nielsen), po prvi put u zivotu otkriva ljudske emocije i polako se sprijatelji s njihovim autisticnim sinom. No, kada sadisticki Mekum odabere upravo Arcadiu kako bi isprobao ubilacke sposobnosti svojih mezimaca, Todd ce biti prisiljen ponovno iskoristiti svoj talent kako bi spasio bespomocne koloniste.

VOJNIK je u filmofilskim krugovima privukao paznju zbog cinjenice da je scenarij napisao David Webb Peoples, "oskarovski" autor hvaljenih radova kao sto su NEPOMIRLJIVI i 12 MAJMUNA. Dodatni je razlog bio i u tome sto je sam Peoples izjavio kako se radnja VOJNIKA dogadja u istom kreativnom univerzumu kao i kultni BLADE RUNNER. Ali, odusevljenje je naglo splasnulo kada je sveznajuci Harry Knowles na svom kultnom web-siteu "provalio" kako je scenarij ovog filma (koji je reklamiran kao svojevrsni futuristicki remake kultnog westerna SHANE) izmijenjen, te da se rezije dohvatio Paul Anderson. Posto ovog potonjeg poznamo po nesreci zvanoj NA RUBU HORIZONTA, bilo je itekako razloga da se ocekuje prilicno los film. Krajnji rezultat, pak, i nije tako los. Prije svega, film ima par prilicno dobrih scena - pocetak budi asocijacije ENDEROVU IGRU, kultni roman Orsona Scotta Carda. Dalje, scenografija na planetu Arcadia je prilicno dobra, kao i kostimi kolonista. Najveci je, pak, plus u filmu uloga Kurta Russella kao efikasnog, ali sutljivog stroja za ubijanje (u filmu izgovara cak manje rijeci nego Mel Gibson u DRUMSKOM RATNIKU) koji na jedvite jade pokazuje odredjene emocije. Ipak, plusevi VOJNIKA nisu dovoljni da on zasluzi kriticarsku postedu. Scenarij ima gomilu neuvjerljivosti (zasto bi itko preko pola svemira nosao tone otpada, kako to da upravo na tom planetu treba obaviti pokus i sl.), isto tako veliku kolicinu kliseja (cim u filmu ljepotica Connie Nielsen glumi suprugu, jasno je da se njenom bracnom partneru lose pise i sl.), glazba je prilicno losa, a i zavrsnica je upravo odvratno predvidljiva. Prilikom nje ostaje gorak okus deus ex machine u ustima, iako nas je Russell uspio uvjeriti kako uistinu ima nadljudske sposobnosti u sebi. Na kraju krajeva, VOJNIK je gledljiv film i nije tako odvratan kao sto su ga Knowles i jos neki kriticari opisali, ali tesko da opravdava sat i pol sjedenja pred ekranom ukoliko postoji bolja alternativa.

• ocjena: podnosljiv (*)