COVJEK SA OZILJKOM

MR. STITCH

Subjekt 3 (Wheaton) je covjek umjetno stvoren od organa i tkiva koje je za dobrobit znanosti darovalo 88 ljudi svih rasa i spolova. To je odgovor na prvo pitanje koje covjek u zavojima postavi dr. Rueu Wakemanu (Hauer), sefu projekta. Subjekt 3 je stvoren s instaliranom bazom podataka umjesto sjecanja i, osim sto pokazuje vecu fizicku snagu od covjeka, pokazuje veliku zelju za ucenjem i otkrivanjem svog identiteta. Najvise ga muce snovi i nocne more, ali nakon sto ga pocne pregledavati psihijatrica dr. English (Peeples), otkriva se da u njegovom umu lezi genetsko sjecanje njegovih, sada mrtvih donatora. Kada dr. English uklone iz projekta, Subjekt 3, koji je odlucio postati muskarac i sebe nazvati Lazarom, bjezi iz laboratorija i otkriva pravu pozadinu tajnog projekta.

Roger Avary je nekadasnji kolega i prijatelja Quentina Tarantina koji je zajedno s njim crncio u videoteci i koji je nesto kasnije postao koscenaristom PAKLENOG SUNDA. Za razliku od svog drugara, s kojim se posvadjao nedugo po snimanju svog rezijskog prvijenca UBOJITI ZIVOT, njegova je karijera krenula odmah silaznom putanjom. Jedan od indikatora je i ovaj konfuzni film ocito snimljen za male pare i jos manje ambicija. Na pocetku, kada imamo priliku vidjeti maksimalno stiliziran laboratorij i izvrsnu medjuigru Hauera i Wheatona, ima nade da cemo vidjeti neobican, a ako ne ono barem pristojan SF-film. Ali vrlo brzo, cim Subjekt 3 bjezi iz laboratorija u vanjski svijet, film degenerira u konfekcijsku akcijadu Zblj-produkcije, da bi sve kulminiralo u blesavoj, stereotipnoj zavrsnici u kojoj Michael Harris pokazuje pateticni smisao za parodiju svojom ulogom militaristickog manijaka. Film, doduse, ima dobru glazbu, ali tesko da je to dovoljno da opravda tracenje sat i pol vremena zivota na njega. Da stvar bude gora, znamo da autor ovog filma moze bolje, samo ako bi se malo vise potrudio i nastojao ne zivjeti na lovorikama.