PISTOLJ, AUTO, PLAVUSA

A GUN, A CAR, A BLONDE

Richard (Metzler) je losandjeleski bogatas kojeg je tumor kraljeznice obogaljio i vezao uz invalidska kolica. Dane provodi sam u kuci, dok se o njemu povremeno brine sestra Peep (Lenz), koju od bratovog zdravlja vise zanima novac, kao i ljubavnik Syd (Thornton). Richardu je jedina utjeha u zivotu, pored gledanja crno-bijelih detektivskih filmova iz 40- tih godina, tajanstvena plavusa (Thompson) koja se uselila u susjednu kucu. Na nagovor svog vjernog prijatelja i poklonika new age filozofije Duncana (Ritter), Richard pocinje zamisljati sebe u ulozi Ricka, neustrasivog privatnog detektiva u Los Angelesu 50-tih godina, a sve ljude oko sebe kao likove u tom svom privatnom film noireu. Dogadjaji iz svijeta njegove maste, pak, imaju svojevrsni odraz i u stvarnosti.

PISTOLJ, AUTO, PLAVUSA je neobicni niskobudzetni film koji je dobio nagradu "Saguaro" na jednom od opskurnih americkih festivala. Da budem iskren, malo mi je tesko u to vjerovati, jer, iako dobar, ovaj film nema ono nesto sto bi ga izdizalo iz prosjecne video-ponude. Tema je prilicno zanimljiva, iako vec ranije iskoristena. Likovi su, pak, prilicno dobro profilirani i tumace ih odlicni glumci (Thornton je odlican kao seljacina, a dobro je vidjeti i danas vec pomalo zaboravljenu Kay Lenz). Gledateljima, barem onim muskima, najvise ce u sjecanju ostati Andrea Thompson u ulozi noirovske femme fatale (sto i nije tesko zamisliti, jer je glumica u stvarnom zivotu imala problema s manijacima opsjednutim njenom fizickom pojavom). Sve je u filmu fino, krasno, profesionalno, ali, nekako vec vidjeno. Svejedno, rijec je o filmu kojeg se, na kraju, ipak isplati pogledati.