OUT OF SIGHT
Jack Foley (Clonney) je tip koji zaradjuje za zivot pljackajuci banke, i to mu ide tako dobro da je opljackao vec 200 banaka. Na njegovu nesrecu, njegov talent za pljacku nije adekvatan talentu za izbjegavanje policije, tako da jos jednom zavrsava u zatvoru. No to ga, naravno, previse ne muci, jer, uz pomoc Buddyja Bragga (Rhames), svog vjernog druga na slobodi, planira bijeg. Stjecajem okolnosti, pred zatvorom se nadje Karen Sisco (Lopez), savezna agentica ciju karijeru komplicira romanticna sklonost prema tipovima s onu stranu zakona. U guzvi, Bragg je uzme za taoca i utrpa je u prtljaznik zajedno sa Foleyem. Dok se voze, Foley i Sisco otkrivaju kako imaju dosta zajednickog. Ali cim se razdvoje, ponovno preuzimaju svoje stare uloge. Foley i Bragg odlaze u Detroit, gdje planiraju opljackati Richarda Ripleya (Brooks), bogatasa koji je neko vrijeme s Foleyem proveo u zatvoru i usput se raspricao u dijamantima koje krije u svojoj ogromnoj kucerini. Problem je u tome sto se tih dijamanata zeli docepati i psihopatski kriminalac Maurice "Snoopy" Miller (Cheadle). U medjuvremenu, Sisco neumorno progoni Foleya, ali je pitanje koji su njeni pravi motivi.
DALEKO OD OCIJU predstavlja jos jednu u nizu ekranizacija Elmorea Leonarda, knjizevnika koji je Hollywoodu ocito prirastao u srcu, s obzirom na cijelu armiju scenarista i rezisera koji su dio njegovog opusa uzeli za predlozak. Razlog je vjerojatno u realisticnim, ali fascinantnim Leonardovim likovima, kao i velikoj filmicnosti njegovih prica. Na zalost, Leonardov materijal sam po sebi ne moze garantirati uspjesan film. To su na svojoj kozi osjetili mnogi holivudski filmasi, ukljucujuci cak i takve velicine kao sto je jedan Tarantino sa svojim posljednjim projektom JACKIE BROWN. Slicno je bilo i s Barryjem Sonnenfeldom, autorom precijenjenog filma UHVATITE MALOGA. Scenarij za taj samo djelomicno zabavni i neuspjeli film je bio Scott Frank, koji se istim poslom bavi u svojoj adaptaciji romana DALEKO OD OCIJU.
Sretna je okolnost, pak, u tome sto se rezije ovog filma docepao Steven Soderbergh, dobitnik "Zlatne palme" i jedan od rijetkih holivudskih filmasa ciji originalni pristup nije uspjela ukrotiti mediokritetski duh velikih studija. On je znao da ima posla s prilicno nezahvalnim predloskom koje bi netalentirani reziser pretvorio u bezoblicnu kombinaciju romanticne ljige i farse. Umjesto toga, Soderbergh se manje posvetio prici, koliko stvaranju zanimljive atmosfere i vjestom poigravanju s kadriranjem i nelinearnom strukturom price. Nekome bi to izgledalo previse tarantinovski, ali Soderbergh je bolji reziser od Tarantina. Pogotovo se to vidi u odlicnom postavljenom kontrastu izmedju suncane Floride i mracnog i hladnog Detroita. Ono sto je trebalo biti glavna atrakcija filma - odnos izmedju dvoje glavnih likova - tome je podredjeno. Doduse, George Clooney, iako se ni ovdje ne moze otarasiti imagea neodoljivog ljepotana, ima odlicnu partnericu u Jennifer Lopez - to dvoje glumaca imaju dobar medjuodnos. Ipak, i oni su u sjeni armije sporednih glumaca - Zahn, Brooks, Cheadle, Farina, Rhames - koji nam prikazuju gomilu impozantnih Leonardovih likova. Film je dobar, pitak i zabavan, ali na trenutke nam se cini previse utopljen u tarantinovskom samoreklamerstvu, o cemu mozda najbolje svjedoci posljednja, prilicno nepotrebna sekvenca. Ipak, DALEKO OD OCIJU je film koji onima koji ga pogledaju nece ostati daleko od srca.
(c)1999 Dragan Antulov
Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos