RAZARAJUCI HARRY

DECONSTRUCTING HARRY

Harry Block (Allen) je njujorski pisac koji je suocen s kreativnom krizom, ali to je samo jedan od problema koji ga muce. Fakultet koji ga je svojevremeno izbacio, sada je spreman udijeliti mu pocasni doktorat. Block bi rado otisao primiti nagradu, ali nema s kim. Sto, zapravo i ne treba nikoga iznenaditi, jer Harry je sebican, neodgovoran gad koji ima nevjerojatan talent da svima oko sebe upropasti zivot. To su na svojoj kozi iskusile tri bivse supruge, kao i bezbrojne ljubavnice cije je intimne zgode besramno iskoristio u svojim pricama i romanima. Harry je, pak, danas deprimiran, ali ne samo zbog toga sto mu je bivsa psihijatrica i supruga Joan (Alley) zabranila da na ceremoniju povede sina Hillyja (Lloyd). Fay (Shue), mlada seksi studentica s kojom je bio u romanticnoj vezi, sprema se udati za njegovog najboljeg prijatelja Larryja (Crystal). Zbog svega toga Harry pocinje halucinirati i vidjati likove koje je opisao u svojim romanima i pricama.

Oni koji vec duze godina prate karijeru Woodyja Allena, znaju da su svi njegovi filmovi napravljeni po manje-vise istom kalupu. Relativno nizak budzet, hrpa jakih glumaca u malim ulogama i vjecna tema zidovskog njujorskog intelektualca koji se bori s vlastitim neurozama. Naravno, Allen je previse dobar filmas da ne bi bio svjestan kako s vremena na vrijeme mora biti originalan i uciniti sve u svojoj moci ne bi li gledateljima omogucio da njegove filmove razlikuju jedan od drugog. Najcesce je sve to u obliku glavnog stosa. Nekada to funkcionira, a nekada (kao u slucaju grckog kora u MOCNOJ AFRODITI i mjuzikla u SVI KAZU VOLIM TE) ne. U svom najnovijem uratku, Allen se odlucio na radikalni zaokret - sebe je odlucio redefinirati kao gada, i ovaj film koji, kao i svaki drugi njegov film, ima dosta autobiografskih natruha prikazuje Allena alias Harryja Blocka u istom onom svjetlu u kojem su ga prikazivali tabloidi za vrijeme afere s Miom Farrow i Soon Yhi. Ali Allen ne spusta kriterije samo u prikazu svog lika - ljubitelji njegovog djela ce biti iznenadjeni, neki i neugodno, s kolicinom prostih rijeci, seksistickih, rasistickih stoseva, a na kraju i prikaza eksplicitnog seksa i golotinje. S druge strane, Allenov pokusaj stilskog eksperimentiranja - u kojem se prizori Blockovog zivota ispreplicu s prizorima iz zivota njegovih likova - nije najbolje rijesen i neki ce gledatelji biti zbunjeni. Ali, ovaj film ipak zasluzuje pohvale, ako nista drugo zbog samodestruktivne iskrenosti.