SAVRSENO UBOJSTVO

A PERFECT MURDER

Posljednjih nekoliko godina u Hollywoodu je dominantni trend pravljenje remakeova, a pojava je toliko rasirena, da se gotovo prestalo snimati nastavke. To samo pokazuje kako je Hollywood ostao bez originalnosti, te se mora sve vise oslanjati na svoju bastinu, ne bi li nadoknadio nedostatak imaginacije kod svojih suvremenih autora. Jedna od zrtava te pojave je i veliki Alfred Hitchcock, koji je prosle godine imao cak dvije nove ekranizacije svojih klasika - Van Santovu "kadar po kadar" kopiju legendarnog PSYCHA i modernu verziju NAZOVI M RADI UMORSTVA u reziji Andrewa Davisa. Ovaj potonji je bolje prosao, jer su sljedbenici Hitchcockovog kulta energiju potrosili razapinjuci na kriz Van Santa zbog svetogrdja i besmislenog kopiranja vec savrsenog filma. Davisov je uradak cak dobio i koju pristojnu kritikicu, a svidio se cak i nekim Hitchcockovim fanovima, vjerojatno zato sto je koristio samo predlozak majstorovog remek-djela, a ne sam film.

Glavni je junak filma Steven Taylor (Douglas), njujorski burzovni mesetar, koji se ozenio za bogatu nasljednicu Emily Bradford (Paltrow). Iza krinke bogatog i svemocnog biznismena, Taylor krije istinu o tome da je zapao u teske dugove te ce, ukoliko se ne docepa zeninog novca, zavrsiti bez gaca. Problem je u tome sto Emily takodjer ima malu, ali slatku tajnu - iza Stevenovih ledja se vidja s Davidom Shawom (Mortensen), boemskim slikarom. Taylor je upoznat s tom cinjenicom, ali i s time da i Shaw ima jednu slatku tajnu - nekoliko godina u zatvoru zbog karijere prevaranta, specijaliziranog za obradjivanje usamljenih bogatasica. Tayloru na pamet pada genijalna ideja - Shawa ucijeni mogucnoscu povratka u zatvor, a kao alternativu mu nudi novac i slobodu ako za njega obavi mali, prljavi posao - ubije Emily. Plan je detaljno isplaniran, a Taylor ima savrseni alibi. Ali, i najsavrseniji planovi se znaju izjaloviti, pa je Taylor odjednom u nevolji.

Scenarist filma, Patrick Smith Kelly, napravio je dobar izbor zbog toga sto je odlucio skrenuti s predloska i tako film automatski ucinio drukcijim od Hitchcockovog originala. Radnja je dosta izmijenjena i tako oni koji su gledali NAZOVI M RADI UMORSTVA nece imati d‚j… vu osjecaje. I likovi su drukciji - umjesto sarmantnog zlocka Raya Millanda imamo Michaela Douglasa u ulozi zlog, beskrupuloznog biznismena, koju je isti glumac vec razvio do savrsenstva jos od svoje inkarnacije Gordona Gekka u Stoneovom WALL STREETU. Na negdasnje filmsko bozanstvo Grace Kelly mnogo vise podsjeca ovogodisnja oskarovska Gwyneth Paltrow, kojoj uloge sarmantnih princeza takodjer odlicno leze, cak i u slucaju kada je ta princeza nevjerna supruga. Njen romanticni partner je uvijek pouzdani karakterni glumac Viggo Mortensen, kojemu je scenarij dao dosta prilika za glumacke transformacije. Reziser Davis, jedan od najboljih holivudskih zanatlija (BJEGUNAC), solidno, i bez problema vodi film, koji je profesionalno snimljen i ima dobru glazbu. Na zalost, Davis nije imao hrabrosti praviti neke intervencije u scenariju - tako je ostao totalno neiskoristen lik detektiva Karamana, kojeg tumaci odlicni David Suchet, i jedino sto imamo od njega je arapsko podrijetlo (i prilika da se lik Emily Bradford pokaze kao kozmopolit). Na kraju, film zavrsava ispraznim, besmislenim i predvidljivim nasilnim obracunom, koji je bio sasvim bespotreban. Da je film zavrsio malo drukcije, bio bi vrlo dobar. Ovako je zavrsio kao zanatski dobro uradjena, ali isprazna i lako zaboravljiva konfekcija.