BUNTOVNICE IZ PREDGRADJA

WHATEVER

Godina je 1981. Anna Stockard (Weil) je 17-godisnja djevojka koja umjesto da brine o nadolazecoj maturi, sanja o karijeri umjetnika. Njena razvedena majka (Rossiter), pak, savjetuje joj da se mane corava posla i umjesto toga hvata bogatog muza. Njen nastavnik slikanja Chaminsky (Forrest), pak, nastoji je natjerati da se barem pokusa upisati u umjetnicku skolu u New Yorku. Njena najbolja prijateljica Brenda (Morgan) joj vlastitim primjerom nudi alternativu u u alkoholu, drogi i promiskuitetnom seksu. Anna se zbog vrzmanja na ludim zabavama sve vise posrce u skoli. Ni ljubavni zivot joj ne stoji mnogo bolje, kada dozivi kratku i razocaravajucu aferu s kvaziumjetnikom. Stvari se dodatno kompliciraju kada se Brenda spetlja sa Zakom (Montano), tipom koji je svojevremeno zavrsio u zatvoru zbog sitnog dilanja.

Prethodnih nekoliko godina s nasih videotecnih polica bili bombardirani filmovima koji su nam pokazivali tezak zivot americkih crnaca. Izgleda da je sada doslo vrijeme da nam americke tinejdzerke ispricaju svoju tuznu pricu. U ovom slucaju je rijec o niskobudzetnoj autobiografskoj drami mlade, nezavisne filmasice Susan Skoog. Ocigledno se u toj zeni dugo godina skupljao gnjev, i to vjerojatno onda kada je svoj zivot usporedjivala sa bajkovitim svijetom onih bljutavih tinejdzerskih komedija 80-tih godina. I zato je, kada je dosla u priliku, odlucila istinu sasuti u lice, pokazati te nostalgicne godine, prije epidemije AIDS-a, kao sumorne i besperspektivne, a "razuzdanu mladez" kao gomilu bedastih idiota koji nemaju pojma sto ih ceka u buducnosti. Snaga Skooginih osjecaja neke je kriticare natjerala da film ispljuvaju kao previse pesimisticki, ali ispod svih naslaga zuci krije se snazna, solidno rezirana i odglumljena drama. Debitantice Liza Weill i Chad Morgan su odlicno odigrale svoju ulogu, a u slucaju ove prve valja istaci brigu o nekim cesto ignoriranim detaljima zenske post-pubertetske seksualnosti. Likovi su odlicno ocrtani, glumci odlicni (pogotovo rijetko koristeni Frederic Forrest), a jedini primjetniji nedostatak je pomalo nesreden rasplet. Ipak, rijec je o snaznom filmu u kojem ce mnogi, koji su odrastali 80-tih i kasnije, pronaci barem dio svoje zivotne price.