MOCNI PAR

THE MIGHTY

Maxwell Kane (Ratliff) je djecak koji zajedno s djedom i bakom zivi u Cincinnatiju. Iako je velik rastom i snazan, svi ga smatraju retardiranim jer je dva puta pao sedmi razred osnovne skole. Njegov zivot se mijenja kada u susjedstvo dodje njegov vrsnjak Kevin Dillon (Culkin), koji ima sasvim drukciji problem - iako je inteligentniji i nacitaniji od vecine svojih vrsnjaka, zbog urodjenog defekta je prisiljen koristiti stake. U skoli Kevin je dodijeljen Maxwellu kao tutor, i ubrzo njih dvojica shvate da bi jedan drugom mogli pomoci - Maxwellu treba mozak, a Kevinu noge. Njihova veza prerasta u cvrsto prijateljstvo, temeljeno na tome da obojica dijele isti svijet maste, u kojem pripadaju vitezovima kralja Arthura. Ali, na njihov svijet se nadvijaju oblaci - Kevinovo zdravstveno stanje se neumitno pogorsava, a Maxwell ce biti prisiljen podsjetiti se vlastite obiteljske tragedije.

Zasjenjen nesto komercijalnijim filmom SIMON BIRCH, koji se bavio slicnom temom, MOCNI PAR je jedan od rijetkih djecjih filmova koji se moze pohvaliti ozbiljnoscu kakvu danasnji Hollywood smatra neprimjereronom cak i za odraslu publiku. Istovremeno, to je jedan od rijetkih filmova koji je knjiski predlozak uspio pretociti u zanimljiv, dobar, tecan, originalan, a na kraju i potresan film. Originalnost pristupa se ogleda u tome da je, poput knjige, podijeljen na poglavlja. Reziser Peter Chelsom je takodjer pokazao nevjerojatni dar za djecje glumce - Elden Ratliff (na spici potpisan kao Elden Henson) je odlican kao zbunjeni, poluretardirani div zlatnog srca, dok je istovremeno Kieran Culkin pokazao kako se, za razliku od svog mnogo poznatijeg brata Macaulaya, zna izdici iznad saharinskog patosa. I ostali su glumci odlicni - Sharon Stone kao pozrtvovna Kevinova majka nastavlja svoju neumornu transformaciju iz seks-simbola u ozbiljnu karakternu glumicu, dok su veterani Gena Rowlands i Harry Dean Stanton svojom smirenom glumom pokazali kako znaju gdje im je mjesto u ovom filmu. To se, djelomicno, ne moze reci za Gillian Anderson, koja je, glumeci zenu iz polusvijeta, na trenutke pretjerala nastojeci biti sto razlicitija od agentice Scully iz DOSJEA X. Takodjer, scenariju mozda i nije trebao pomalo isforsirani krimi-podzaplet s Maxwellovim ocem kojeg glumi James Gandolfini, tip pretplacen na uloge losih momaka. Ali, dobra glazba Trevora Jonesa, sumorni, a istovremeno bajkoviti ugodjaj kojeg donose lokacije Cincinnatija, cine ovaj film boljim od prosjeka domace video-ponude. I, naravno, osjecajniji gledatelji ce morati pri ruci imati maramice, ali se zbog toga ne moraju sramiti - Chelsomova topla, potresna prica daleko je od svake sentimentalne "ljige".