VRIJEME GLADIJATORA

AGE OF TREASON

Godine 69., nakon smrti omrazenog Nerona, Rimom se u godini dana izmijenila cak cetvorica imperatora, da bi se kakva-takva stabilnost postigla tek dolaskom Vespazijana. Dok se narod zabavlja gladijatorskim igrama, a aristokracija bizarnim kultovima, dotle su oni u sredini prisiljeni zaradjivati za zivot. Medju njih spada i Marko Didije Falko (Brown), privatni dousnik, kojeg je aristokratkinja Helena (Pays), supruga mocnog zapovjednika pretorijanaca (Malik), unajmila da joj otkrije nestalog brata. Falku ce u potrazi pomoci Justus (Hues), orijaski gladijator, kojeg mu je jedan od klijenata dodijelio kao isplatu zaostalog duga. Njih dvojica pronalaze Heleninog brata mrtvog, ali ne samo to - ta je smrt samo dio zavjere ciji je cilj nitko drugi nego sam imperator. To im saznanje dovodi u opasnost zivote.

Vidjevsi na omotu orijaskog Matthiasa Huesa, mnogi ce gledatelji ocekivati rutinski tabatorski film. Ali, nista nije pogresnije od toga - scenarist Zlotoff i reziser Sullivan su VRIJEME GLADIJATORA zamislili kao pravi pravcati "hard boiled" krimic, a Falka kao svojevrsnu rimsku varijantu Philipea Marlowea. Hues, pak, u filmu manje koristi svoje misice, koliko glumi, a "buddy buddy" interakcija s Falkom donosi dosta humora. Iako je jasno da je rijec o niskobudzetnom proizvodu, mozda cak jeftinijem od prosjecne epizode HERCULESA i XENE, ovaj film ima dosta sarma. Prije svega, scenarij je dosta pametan, koristeci svaku priliku da pronalazi slicnosti izmedju antickog i naseg vremena. Doduse, rezija je prilicno slabasna, a i neki glumci bi se mogli vise truditi. Takodjer, i neki od likova nisu bas previse razradjeni, sto indicira da bi ovaj film mogao biti i pilot za TV-seriju. No, u sat i pol vremena koliko traje, VRIJEME GLADIJATORA nam donosi laganu, neobaveznu zabavu. A dok se XENA i HERCULES ne pojave na nasim malim ekranima, i ovo je dobro.