TESKA KISA

HARD RAIN

Nezaustavljiva kisa podize razinu vode i gradicu Huntingburg u Indiani prijeti masivna poplava. Zbog toga je stanovnistvo evakuirano, i jedino mali policijski odred na celu sa serifom (Quaid) ostaje u gradu da sprijeci moguce pljacke. No, ne evakuiraju se samo ljudi, nego i novac iz banaka, pri cemu je zastitarima - mladom Tomu (Slater) i njegovom starom ujaku Charlieju (Asner) - zapao zadatak da oklopnim kamionom na sigurno prenesu 3 milijuna dolara. No, putem im auto zaglavi u jarku, ali to nije njihov jedini problem - ispostavlja se da su pali u zasjedu kriminalaca na celu s Jimom (Freeman), koji, nastojeci opljackati novac, ubiju Charlieja. Tom je prisiljen bjezati, ali uspije sa sobom uzeti novac i sakriti ga na sigurno. Znajuci da jedino Tom zna gdje je novac, kriminalci zapocinju potjeru po ulicama opustjelog grada u kojem nezaustavljivo raste razina vode. Stjecajem okolnosti, Tom se sretne sa serifom, ali on je sumnjicav prema mladicevoj prici.

TESKA KISA je na pocetku prosle godine bio sinonimom za holivudsku katastrofu - publika ga je ignorirala, a kritika, uz manje izuzetke, provukla kroz "topli zec". Kada se u obzir uzme da je rijec o projektu vrijednom 70 milijuna US$, koji je zbog nepredvidjenih troskova s premijerom kasnio mjesecima, doista je rijec o katastrofi. Ali, prilicno nezasluzenoj, s obzirom da je u Hollywood u isto vrijeme pravio mnogo gore filmove koji su mnogo bolje prosli. Razlog neuspjeha TESKE KISE lezi u spletu uistinu nesretnih okolnosti. Prvo, izasao je nedugo nakon TITANICA, s kojim dijeli mnoge elemente zapleta, pa je kriticarski establishment bacao drvlje i kamenje na "poluproizvod" koji se usudjuje "posudjivati" elemente njihovog mezimceta. Dalje, bilo je tesko zamisljati Slatera kao pozitivca u trenutku kada je sjedio u zatvoru zbog nasilnickog ponasanja. Konacno, americka publika moze provariti film katastrofe ako se bavi necim tako tesko zamislivim kao sto su meteori, vulkani ili invazija vanzemaljaca, a ne necim tako banalnim kao sto su poplave, koje svake godine cine milijardi dolara stete i odnose stotine zivota.

Ako to zanemarimo, TESKA KISA je sasvim pristojna akcijada. Scenarist Graham Yost, hvaljen zbog svojeg rada na BRZINI i SLOMLJENOJ STRIJELI je jednu banalnu situaciju ucinio uzbudljivom, a prijatno je iznenadio portretiranjem likova neobicno slozenih za ovakvu vrstu filmova (iako nam scenarij nudi samo njihova prva imena ili funkcije). Reziser Mikael Salomon, koji se prije svog rezijskog debija bavio fotografijom, iskoristio je poplavu kao sjajnu priliku da nam servira akcijske scene rijetko dosada nevidjene u Hollywoodu - kao, na primjer, utrke gliserima po gradskim ulicama, a i boja je prilicno dobra. Glumci su manje-vise O.K., samo je problem u tome sto su negativci mnogo zanimljiviji od pozitivaca. Morgan Freeman, specijalist za ultardobricine, prilicno je uvjerljiv kao pohlepni kriminalac, ali njegova andjeoska persona jednostavno mora na kraju filma dovesti do svojevrsne preobrazbe. Mnogo je zanimljiviji Michael A. Goorjian u ulozi njegovog poluretardiranog pomocnika, kao i Randy Quaid kao serif. Sam Slater se previse ne trudi, isto kao ni Minnie Driver. Ipak, usprkos tim slabostima, TESKA KISA je jedan prilicno zabavan film, koji i ne vrijedja gledateljsku inteligenciju kao neki mnogo razvikaniji proizvodi koji su nezasluzeno hvaljeni na njegov racun.