BRAVO TWO ZERO

Danas, kada se mnogi pitaju hoce li se reprizirati zaljevski rat na ovim prostorima, rijetkost je vidjeti film koji se uistinu bavi tim najspektakularnijim ratom u posljednjem desetljecu. Razlog je prilicno jednostavan - CNN-ova propaganda nas je uvjerila da je bila rijec o jednostavnom, laganom pothvatu u kojem je superiorna zapadna tehnologija za tili cas slistila primitivce jahace kamila. Ali, kao sto to vazi za manje-vise svaki rat, da bi se doslo do takvog rezultata trebalo je uloziti mnogo truda, a bilo je i situacija kada stvari nisu krenule onako kako je trebalo. BRAVO TWO ZERO, knjiga bivseg britanskog specijalca poznatog pod pseudonimom Andy MacNab, inace jedan od najvecih bestselera u Hrvatskoj, govori nam o jednoj takvoj pustolovini. Radnja zapocinje tako sto skupina specijalaca britanske elitne jedinice SAS, na celu s Andyjem MacNabom (Bean), dobija zadatak da ode u Zaljev. Tamo ih ceka misija s ciljem da odu u sjeverni Irak i prekinu komunikacijski kabel kojim Sadam upravlja svojim "scudovima". Usprkos problema s neadekvatnom opremom, osmorica specijalaca odlaze helikopterima. No, vec na samom pocetku ih otkrije iracka vojska. Shvativsi da nisu u stanju izvrsiti zadatak, odlucuju se probiti prema sirijskoj granici. No, protivnik ih neumoljivo progoni.

Temeljen na istinitim dogadjajima (o kojima je vec snimljen niskobudzetni televizijski film) BRAVO TWO ZERO u mnogome podsjeca na americke televizijske filmove o istinitim dogadjajima - zanatski je uradjen, a reziser i scenarist nas ne maltretiraju suvisnim podzapletima. Radnja tece pitko, a prije svega je uvjerljiva. MacNab i njegova druzina elitnih specijalaca nisu nikakvi supermeni, to su normalni ljudi koji osjecaju bol, koji su u stanju promasiti i koje nikakav superiorni trening nece spasiti kada se nadju u bezizlaznoj situaciji. Ono sto posebno fascinira jest pristup samom ratu - za MacNaba to nije nikakva pustolovina nego jednostavan posao kojemu pristupa sa istom profesionalnom ravnodusnoscu kao sto vodoinstalater pristupa cijevima ili mehanicar automobilu. Sean Bean, sa svojim licem pacenika iz radnicke klase, dusu je dao za junaka ovog filma. Glumci su odlicni, a BBC-jeva produkcija poslovicno besprijekorna. Prilicno dobar film koji svojim realizmom nece biti odbojan cak ni ljubiteljima ramboidnih macho fantazija.