[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

BUFFALO 66

BUFFALO '66

Billy Brown (Gallo) je u zatvoru proveo pet godina za zlocin koji nije bio pocinio. Nakon sto je izasao, vraca se u svoj rodni grad Buffalo, New York, te odlucuje posjetiti svoje roditelje. Problem je u tome sto oni nemaju pojma da je svih ovih godina bio iza resetaka - umjesto toga im je pricao kako radi tajni posao za vladu, te se ozenio. Da bi potkrijepio svoju laz, on otima Laylu (Ricci), djevojku na koju je slucajno naisao, te od nje trazi da mu glumi suprugu prilikom posjete roditeljskom domu. Layla nevoljko pristaje i dolazi u posjet Billyjevim roditeljima - paranoicnom Jimmyju (Gazzara) i njegovoj supruzi Janet (Huston), koja je fanaticna zaljubljenica u americki nogomet, te kojoj je lokalna momcad "Buffalo Bills" vaznija od sina. Susret s bizarnim Billyjevim roditeljima samo je pocetak Layline pustolovine.

Vincent Gallo je glumac kojeg geni nisu obdarili nekom narocitom ljepotom, ali je to nadoknadio talentom, pa je vec uspio steci reputaciju u nezavisnim niskobudzetnim filmovima (od kojih je najpoznatiji Ferrarin POGREB). Smatrajuci da je naucio zanat, poput mnogih svojih kolega (Gary Oldman, Kiefer Sutherland, Tim Roth), odlucio se okusati iza kamere. Njegov je prvijenac niskobudzetna poluautobiografska crna komedija, koji po svim svojim karakteristikama predstavlja tipicni nezavisni film. Gallo je pri tome prikazao prilicnu vjestinu, iako bi netko iskusniji film ostavio mnogo dotjeranijim. Osnovni je nedostatak BUFFALA 66 u tome sto podsjeca na romane Stanislawa Lema - na pocetku je razvucen, dosadan, hermetican, gotovo negledljiv, ali gledatelj koji izdrzi na kraju je nagradjen nevjerojatno dobrom pricom i zanimljivim likovima. Gallo nam u filmu pokazuje antiholivudsku verziju Amerike kroz viziju svog rodnog grada Buffala - sumornog industrijskog centra, koji je 70-tih bio zrtvom zagadjivanja dioksinom, i ciji je ragbi klub odavno prestao biti utjehom za njegove stanovnike. Sam Gallo nam u filmu pokazuje nevjerojatnu vjestinu u prikazivanju lika kojeg tumaci - u pocetku nam on izgleda kao iritantni psihopatski luzer, da bi, upoznavsi likove iz njegove proslosti, polako poceli stjecati svojevrsno razumijevanje za njegove postupke. Christina Ricci, koju smo nedavno vidjeli u precijenjenom filmu SUPROTNO OD SEKSA, ovdje je odlicna u ulozi djevojke kojoj je zivot tako isprazan, da joj cak i otmica predstavlja osvjezenje. I glumci u sporednim ulogama su izvrsni, pri cemu je najvece osvjezenje vidjeti Jana-Michaela Vincenta, nekadasnjeg ljepotana 70- tih, a sada sredovjecnog potrosenog eksploatacijskog glumca, u maloj, ali efektnoj ulozi vlasnika kuglane sa zlatnim srcem. BUFFALO 66 bi, dakako, mogao biti mnogo bolji film da je Gallo bio malo prisebniji pri montazi - neke su scene preduge, neke nepotrebne, neke su napravljene samo zato da glumcima omoguce da rade sto hoce pred kamerama (Christina Ricci stepa usred kuglane), a neke sluze za uvjezbavanje razlicitih rezijskih tehnika. No, posto jos od 70-tih nismo vidjeli mnogo "osobnih", "autorskih" filmova, i BUFFALO 66 predstavlja itekako dobro osvjezenje, film kojeg valja preporuciti svim onim gledateljima kojima nedostaje zlatno doba svjetskog filma.

  • ocjena: vrlo dobar (***)

    (c)1999 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos