VRSTA 2

SPECIES II

Godine 1995. ljubitelji znanstvene fantastike na filmu dozivjeli su veliko razocaranje gledajuci VRSTU. Ono sto je trebalo biti uzbudljiva prica o krvolocnom alienu koji pokusava osvojiti Zemlju pod krinkom seksualno grabezljive i privlacne zene zvane "Sil", pretvorilo se u traljavo klepanje motiva ALIENA i SIROVIH STRASTI. Film je dozivio osrednji uspjeh, a njegov glavni adut - ultraseksepilna kanadska manekenka Natasha Henstridge - zapocela silaznu putanju u karijeri, koji ce je dovesti pred kamere jednog Alberta Pyuna. No, vremena se mijenjaju, i nekom od pametnjakovica u nekad mocnoj, a sada drugorazrednoj tvrtci MGM/UA palo je na pamet da snimi nastavak VRSTE. Jedino koliko-toliko razumno opravdanje za tako suludu odluku bilo je misljenje kako je prethodni film bio toliko los, da nastavak jednostavno mora biti bolji.

Radnja zapocinje na Marsu, gdje stize americki astronaut Patrick Ross (Lazard) i kao prvi covjek na crvenom planetu kupi kojekakve suvenire s povrsine. Medju njima je i neka ljigava crna tvar koja ce zaraziti kompletnu posadu svemirskog broda. Ali to ce se primjetiti tek pri povratku, gdje je Patrick kao sveamericki heroj i sin mocnog senatora Rossa (Cromwell) u prilici uzivati u kojekakvim povlasticama, medju kojima i to da moze spavati s kojom zenom hoce. Za to ima dodatnu motivaciju, jer pomocu seksa siri zarazu, odnosno njegove partnerice odmah zatrudne i iz trbuha im ekspresno izleti mali alien koji ce u vrlo kratkom roku narasti. Kada vlada otkrije u cemu je rijec, u pomoc poziva dvoje specijalista koji su prezivjeli dogadjaje iz prethodnog filma - cinicnog placenika Pressa Lenoxa (Madsen) i znastvenicu dr. Lauru Baker (Helgenberger). Ova posljednja pak ima poseban adut u rukavu - iz "Siline" DNK je rekonstruirala njenu kopiju pod imenom "Eve" (Henstridge). Za razliku od svoje prethodnice, "Eve" voli covjecanstvo, ali je telepatski povezana s krvolocnim Patrickom i jedino ona moze specijalce dovesti do njega.

Mnogi kriticari su bili pod velikim iskusenjem da ovaj film samelju u komadice cak i prije nego sto su ga vidjeli. Mnogi su tom iskusenju podlegli, ali ne i autor ovih redaka. Ako ste liseni bilo kakvih iluzija da ce na ekranu vidjeti ista suvislo, i ako ste spremni usporedjivati ovaj film s prethodnikom, dozivjet cete nekoliko prijatnih iznenadjenja. Prije svega, reziser Peter Medak (BRACA KRAY, KRVAVA VEZA) je bio nadahnutiji u kadriranju od Donaldsona. Dalje, ovaj film ima cijelu gomilu odlicnih karakternih glumaca, koji, iako ne mogu nista uciniti da prodube papirnate likove koje tumace, samom svojom pojavom daju filmu svojevrsni zabavni pecat (najveci je pogodak Richard Belzer, Munch iz ODJELA ZA UMORSTVA, u maloj ulozi predsjednika SAD). Izuzetak je, mozda, Mykelti Williamson kao ultrakarikirani Patrickov kolega, koji je zahvaljujuci sretnoj kombinaciji gena, imun na aliensku zarazu i ima priliku boriti se protiv aliena kao badass nigga. Konacno, kolicine nasilja i seksa su takve da ce mnogi poklonici, kako tarantinovstine, tako i slasher horora 80-tih, biti vise nego zadovoljni. Sama Henstridge i dalje ne zna glumiti, ali se barem nema srama skinuti negdje pred kraj (a i to je prizor koji se isplati vidjeti). Naravno, zaplet filma nema veze s logikom i elementarnim zakonima fizike, mnogo toga nema veze sa zdravim razumom, a i zavrsnica je prilicno predividiva. Ipak, film ima nekoliko zbilja zabavnih trenutaka, tako da ga se mozda cak i isplati pogledati ako vam nista bolje nije pri ruci.

• ocjena: podnosljiv (*)