SUPROTNO OD SEKSA

THE OPPOSITE OF SEX

Dedee Truitt (Ricci) je olicenje svega onog sto se u suvremenom Hollywoodu podrazumijeva pod izrazom "white trash" - 16-djevojka lisena novca, kulture i rafiniranih manira, ali koja sve to nadoknadjuje nedostatkom moralnih skrupula. Nakon sto na pocetku filma pobjegne iz sirotinjske kuce u Louisiani, utociste pronalazi kod svog, gotovo dva puta starijeg polubrata Billa (Donovan). Bill je mirni i tihi srednjoskolski ucitelj - homoseksualac, kojemu je bivsi ljubavnik umro od AIDS-a i ostavio hrpu novaca. Bill se tjesi u narucju mladog Matta (Sergei), koji, pak postaje zrtvom Dedeeine opake spletke - ona ga uspije zavesti i uvjeriti kako je s njim trudna. Njih dvoje bjeze prethodno ukravsi Billov novac. Da nesreca Billu nikada ne dolazi sama, Mattov bivsi momak i Billov ucenik Jason (Galecki) u nastupu ljubomore optuzi Billa za seksualno napastvovanje. Ostavsi bez novca i bez posla, Bill je ocajan, ali mu podrsku pruza Lucia (Kudrow), sestra pokojnog ljubavnika, kojoj je Bill oduvijek bio tiha patnja. Njih dvoje odlucuju poci u potragu za Dedee i Mattom, ali im je za petama serif Carl Tippett (Lovett), kojemu je formalna istraga o Mattovoj navodnoj pedofiliji samo izgovor da bude sto blize Luciji.

Postoje neki scenaristi i reziseri koji potonu tako nisko da nakon toga svaki njihov imalo gledljivi film izaziva freneticno odusevljenje kod kriticara. Doug Ross, autor scenarija za apogej politicke korektnosti u BOYS ON THE SIDE, kao i neoprostivo smece od scenarija za DIABOLIQUE, iz gliba se uspio izvuci ovim svojim radom koji predstavlja i njegov debi iza kamere. Njegova crna komedija, iako napravljena uz blagoslov velikog studija, predstavlja svojevrsni odmak od holivudske kolotecine - rijetko se kada mogla vidjeti toliko cinizma i mizantropije na holivudskim ekranima, a cak su i homoseksualci, dosadasnje svete krave Hollywooda, postali metama satirickog napada. Roosov scenarij je prilicno inteligentan i u tome sto ne ismijava samo ljude, koliko i sam holivudski nacin pripovijedanja. Prilicno domisljato koristivsi lik Dedee kao cinicne naratorice, Roos ruglu izvrgava ocekivanja publike koju je neinventivni Hollywood naucio da radnju filmova pogadja dvadesetak minuta unaprijed. Ipak, Roos kao reziser ima jos dosta toga uciti, jer je fotografija premracna. Glumci su, pak, odlicni - Galecki, Sergei i Martin Donovan su dusu dali za ove uloge. Najprijatnije iznenadjenje je Lisa Kudrow, koju smo u PRIJATELJIMA navikli gledati kao praznoglavu ali privlacnu plavusu, dok je u ovom filmu cinicna, namrgodjena i svim mogucim patnjama izmucena stara djevojka. Tumac glavne uloge, pak, Christina Ricci, ipak je neopravdano slavljena od strane kritike - izgleda da je kriticare vise odusevilo to sto je ona odbacila dosadasnji image neduzne djevojcice (OBITELJ ADDAMS, CASPER) i postala fatalna nimfeta. Pri tome su izgleda dimenzije njenog poprsja imale mnogo vazniju ulogu od njenog glumackog talenta. Ali, i Roos i Ricci imaju vremena da porade na svojim vjestinama. U medjuvremenu, i ovaj simpaticni crni filmcic ce im dobro doci u karijeri.