BLADE

Blade (Snipes) je dijete zene koju je neposredno pred porodjaj ugrizao vampir, zbog cega je preuzeo osobine obje vrste - snagu vampira, ali je zadrzao dusu covjeka. Godinama kasnije, te je njegove osobine zapazio Whistler (Kristofferson), lovac na vampire koji ga je naucio sve sto zna o vampirima i obucio da postane neumoljivi i efikasni stroj za ubijanje. Blade savrseno vlada macem, sakama i pistoljima te predstavlja napast za sve vampire. Njegov krizarski pohod je, pak, tezak ne samo zbog toga sto je prisiljen suzbijati vlastitu vampirsku prirodu cesnjakom i krvnim serumima, nego i zato sto su vampiri na celu s Dragonettijem (Kier) kroz tisuce godina zadobili bogatstvo i moc, te i iz sjene upravljaju milijunima bespomocnih ljudskih bica. No, takva se politika ne svidja Deaconu Frostu (Dorff), mladom vampiru koji je smislio nacin da preko "cool" nocnih klubova siri vampirsku zarazu i regrutira svoju privatnu vojsku. Njemu je cilj ne samo srusiti staru gardu na celu s Dragonettijem, nego pomocu drevnog rituala ozivjeti vampirskog boga La Magru i pretvoriti covjecanstvo u stoku za klanje. U medjuvremenu, jedna od zrtava vampirskog ugriza postala je i dr. Karen Jensen (Wright), hematolog cija otkrica bi mogla pomoci Bladeu u njegovoj borbi.

Dok nam se HRT ne smiluje i otkupi BUFFY, LOVCA NA VAMPIRE, ljubitelji vampirskih tema imaju u videotekama na raspolaganju siroku paletu razlicitih i originalnih obrada. Tako smo nedavno od Carpentera dobili macho zafrkanciju u VAMPIRIMA, a sada nam Stephen Norrington, video-spotovski reziser koji se istakao svojim niskobudzetnim, ali zanimljivim STROJEM ZA UBIJANJE, nudi ekranizaciju popularnog stripa iz 70-tih godina. Kao stripovska ekranizacija, BLADE je sasvim u skladu s nepisanim obicajima suvremenog Hollywooda. I scenarij Davida S. Goyera i Norringtonova rezija su svaki sadrzaj podredili formi - zaplet je gulas misticnih i paraznanstvenih bljezgarija (dovoljno je da netko spomene "DNA" pa film automatski dobija znanstveni kredibilitet), od gledatelja se ocekuje da proguta vampire koji cuvaju tajnu o svom postojanju iako kolju ljude na ulicama usred bijela dana ili 10 tisuca godina stari vampirski hram u podzemlju moderne americke metropole. Ali, sve to i nije takav grijeh. Norringtona prije svega zanimaju lijepe slicice i darkerska atmosfera (pogotovo je zanimljiva pocetna scena u vampirskom klubu), a naslovnog glumca Snipesa mogucnost da za holivudske potrebe rekonstruira manire svog hongkonskog idola Chow Yun Fata. Akcija je prilicno uzbudljiva, iako se igranje s kompjuterskom grafikom itekako zamjecuje. Glumci se adekvatno trude unijeti zivota papirnatim likovima (pri cemu relativno anonimna Arly Jover u ulozi Deaconove djevojke Mercury sluzi kao metafora filma -cura bolje izgleda nego sto govori), i zanimljivo je vidjeti bilo veterane kao Kristoffersona i Kiera, kao i mlade snage Dorffa i Loguea. Takodjer valja pohvaliti dobru Ishamovu glazbu i dekadentnu future noir scenografiju i kostime. Sve u svemu, zabavan film kako za ljubitelje akcijskog krvoliptanja, tako i one kojima stil vazniji od sadrzaja.