SEST DANA I SEDAM NOCI

SIX DAYS, SEVEN NIGHTS

Robin Monroe (Heche) je urednica elitnog zenskog casopisa koji grabi prvu priliku da zajedno sa svojim zarucnikom Frankom Martinom (Schwimmer) uzme godisnji odmor. Put ih vodi na Tahite, gdje bi dvoje golupcica trebali bezbrizno uzivati sest dana i sedam noci u tropskom raju. Ali, kao sto to obicno bude, Robinina sefica je aranzirala snimanje i Robin ekspresno treba stici do udaljenog aerodroma u Paepeteu. U igru uskace Quinn Morris (Ford), ostarjeli i gundjavi pilot ciji je avion jedina veza s Paepeteom. Tokom leta, uhvati ih oluja i prisilno slijecu na napusteni otok. Bez ikakve veze i izgleda da stignu do civilizacije, Robin i Quinn su prisiljeni pronaci nacin da prezive, cemu je najveca prepreka cinjenica da se organski ne podnose i koriste svaku priliku za svadju. U medjuvremenu, ocajni i zabrinuti Frank utjehu pronalazi u narucju Quinnove impozantno obdarene djevojke Angelice (Obradors). Vrijeme prolazi, i Quinn i Robin polako otkrivaju da ipak mogu ostati jedno kraj drugog, ali im dolazak pirata na celu s Jagerom (Morrison) donosi nove probleme.

Iskusniji gledatelji znaju da posljednjih nekoliko godina ime Ivana Reitmana asocira na komediju otprilike isto onoliko koliko lanjski ocat asocira na alkoholno pice. Ako se jos tome uzme u obzir da je rijec o "romanticnoj" komediji, oni jos iskusniji gledatelji ce nastojati izbjeci ovaj film. Ako tome dodamo cinjenicu da je rijec o "ljetnoj uzdanici", gledatelj koji zeli uzivati u ovom filmu mora birati izmedju dvije alternative - ili totalno iskljuciti sive vijuge ili koristiti blagodati video-tehnologije i daljinskog upravljaca. Dakako, uzimajuci sve u obzir, nije tesko zakljuciti zasto najveca atrakcija ovog filma nije bio njegov sadrzaj, koliko pitanje je li deklarirana lezbijka Anne Heche u stanju glumiti heteroseksualku u romanticnoj komediji. Odgovor je, naravno, pozitivan, kao sto i Harrison Ford svojim sarmom uspjeva unijeti nesto zivota drvenim replikama koje mu je uvalio anonimni scenarist Michael Browning. Doticni scenarij je, po dobrom starom holivudskom obicaju, hrpa kliseja uvaljanih u jedva smislenu cjelinu, a deus ex machina pojava pirata izgleda kao vrijedjanje gledateljeve inteligencije. Ono sto je mozda u svemu najzalosnije jest da talentirani novozelandski karakterni glumac Temuera Morrison (BILI JEDNOM RATNICI) ponovno kvari svoju reputaciju pristajanjem da glumi u smecu (njegov raniji rad u BARB WIRE barem je imao svojevrsnu trash kvalitetu). Fotografija je, naravno, dobra, ali upeglanost glumaca i havajskih eksterijera, koja bi u svakom drugom slucaju bila oku ugodna, ovdje je revoltirajuca. Ukratko, film na kojeg ne treba gubiti vrijeme.