GANGSTERSKI OBRACUN

GANG RELATED

Rodriguez (Shakur) i DiVinci (Belushi) su dva policajca kojima obojici treba novac - prvome da pokrije kockarske dugove, a drugome da ostvari svoj san i sa striptizetom-ljubavnicom Cynthiom (Rochon) ode na krstarenje oko svijeta. U tu svrhu su smislili genijalni plan - sitnim ulicnim dilerima se nude kao veletrgovci drogom, da bi ih potom ubili i zadrzali njihov novac. Ono sto je najbolje u svemu tome jest da su njih dvojica zaposleni u odjelu za umorstva, pa im nije problem istragu zataskati, odnosno ubojstva prikazati kao rutinske gangsterske obracune. No, plan im se odbije u glavu kada se za jednu od njihovih zrtava ispostavi da je zapravo bila ubaceni agent DEA. Agentovi kolege, na celu sa Simmsom (Cole) su zedni krvi i Rodriguez i DiVinci ovaj put moraju brze-bolje izmisliti pocinitelja. Jedne noci DiVinciju za oko zapadne alkoholizirani beskucnik Joea (Quaid) koji se mota oko Cynthijine kuce, te DiVinci odlucuje upravo njemu "prisiti" zlocin. Di Vinci i Rodriguez ga hapse, podmetnu mu revolver i uvjere ga da prizna, a za svaki slucaj i Cynthia ce, nevoljko, pristati lazno svjedociti da ga je vidjela na mjestu ubojstva. No, stvari se dodatno kompliciraju kada beskucniku Joeu za odvjetnika po sluzbenoj duznosti postave idealistickog Eliotta Goffa (Paymer) koji ce se i rukama i nogama boriti ne bi li svom klijentu dokazao nevinost. To je, naravno, samo pocetak dodatnih komplikacija.

Na pocetku ovog filma, jednog od likova ubiju hicima iz jureceg automobila. Ironijom sudbine, dok se ovaj film jos montirao, Tupac Shakur, americka gangsta rap zvijezda (cija se pjesma CHANGES upravo vrti po radio-stanicama) koji u tom filmu glumi jednog od ubojica, dozivio je upravo takvu sudbinu. Stoga je ovaj film reklamiran i takav ce ostati zabiljezen u povijesti, iskljucivo kao posljednji film Tupaca Shakura. Ono sto je najzalosnije u svemu jest da je Shakur bio talentirani glumac, specijaliziran za likove introspektivnih, mirnih i slozenih likova (sasvim suprotnih od badass macho karaktera u stvarnom zivotu koji ga je na kraju i dosao glave), te da je zasluzio mnogo bolji posljednji film. Ono sto je jos zalosnije jest da rijetko koji film u modernom Hollywoodu ima tako inteligentan i intrigantan scenarij kao GANGSTERSKI OBRACUN - jednostavna ideja i vigilantski likovi, koji svoja zlodjela pravdaju "visim" interesom "ciscenja ulica od smeca", koji tokom radnje postaju slozeni a njihovi postupci viseznacni. To, zapravo, ne bi trebalo nikoga iznenaditi, jer je scenarij napisao daroviti Jim Kouf (njegova odlicna POLICIJSKA ZASJEDA iz 1987. godine je jedan od zaboravljenih klasika proteklog desetljeca). Na zalost, Kouf nije odolio svojoj tastini te je odlucio posao obaviti i iza kamere, gdje ga talent i nije bas posluzio. Rezultat je tehnicki O.K. proizvod, ali kojemu ocigledno nedostaje zanatska ruka. Kouf ne zna da li bi film snimio kao ozbiljnu dramu o policijskoj korupciji, kao tarantinovsku crnu komediju ili grotesku. U svakom slucaju, film se uistinu doima nedovrsenim, a nimalo mu ne pomazu glumci koji, za razliku od pokojnog Shakura, nisu previse zainteresirani. To se pogotovo vidi kod Belushija, koji nije pokazao nikakvog zanimanja za lik koji tumaci. Mozemo se na kraju tjesiti da ce mozda jednog lijepog dana neki talentiraniji filmas od svega napraviti dobar remake.

• ocjena: podnosljiv (*)