[ Recenzije ] [ Pretraživanje ]         Filmske stranice         [ http://film.purger.com ]

PALMETTO

Harry Barber (Harrelson) je novinar koji je zbog svog postenja, nakon sto je otkrio masovnu korupciju u vrhovima gradske vlasti Palmetta, lazno optuzen i zavrsio dvije godine u zatvoru. Izazavsi iz zatvora, vraca se u Palmetto, ali samo zato sto ga tamo ceka vjerna djevojka Nina (Gershon). Ne mogavsi pronaci posteni posao, i bijesan na pokvareni svijet koji mu je oteo dvije godine zivota, odlucuje prihvatiti prvu nepostenu ponudu koju mu netko uputi. Ta ce ponuda stici od strane Rhee Malroux (Shue), lijepe, mlade i seksom opsjednute supruge lokalnog bogatasa (Hoppe) koji umire od raka. Rhein je cilj od muza izmusti 500.000 US$, i to tako da inscenira otmicu svoje 17-godisnje pastorke Odette (Sevigny), koja je u igru usla zato da bi izbjegla odlazak u svicarski internat. Sto zbog siromastva, sto zbog onoga sto mu govori donji dio tijela, Harry bez previse oklijevanja pristaje ucestvovati u cijelom poslu. Ali, kao sto to obicno bude, i najbolji planovi se izjalove, i siroti je Harry ponovno u guzvi iz koje se tesko moze izvuci.

Poput Coste Gavrasa, ciji se LUDI GRAD nedavno bio pojavio u nasim videotakama, i njemacki reziser Volker Schloendorf je filmas cija se nekoc slavna evropska karijera pretvorila u ne bas impresivno holivudsko tavorenje. Davno su prosla vremena kada je mogao ocekivati carte blanche od strane kritike zahvaljujuci svom "Oscarom" ovjencanom LIMENOM BUBNJU (filmu, kojeg su, uzgred receno, zabranili u nekoliko americkih drzava pod optuzbom za djecju pornografiju). Njegov prvi holivudski film, ekranizacija uznemirujuceg SF-romana SLUSKINJINA PRICA Margaret Attwood, bio je poprilicno razocaranje, i s njim je i Schloendorfova karijera pala u zaborav. Sada, gotovo osam godina kasnije, Schloendorf se vraca u igru za njega atipicnim zanrovskim filmom - cistim noire trilerom, koji je smjesten u danas Hollywoodu prilicno dragu Floridu. Schloendorf se nije bas previse pretrgao oko rezije, ali mozda i nije trebao. Scenarij, iako ima hrpu iznenadjujucih obrata, nije ostavljao previse prostora za nekakve ozbiljne intervencije. Neki ambiciozniji reziser bi od svega mogao napraviti trash na granici parodije, poput McNoughtonove DIVLJE IGRE, ali Schloendorf nije htio riskirati. Umjesto toga, prepustio je cijelu stvar glumcima, a oni su bili prilicno raspolozeni. Woody Harrelson, koji obicno glumi psihopate i slicne maksimalno antipaticne ljude, ovdje se svojski potrudio da od svog lika napravi totalnog debila; gledatelje jednostavno zabavlja gledati kako netko na ekranu cini greske koje vecina njih ne bi, ili barem misli da ne bi, ucinila u stvarnom zivotu. Njegova partnerica Elisabeth Shue, nakon sto se u NAPUSTAJUCI LAS VEGAS konacno oslobodila imagea dobre djevojke, prilicno je uvjerljiva kao beskrupulozna drolja na granici psihoze; losu djevojku Ginu Gershon (SHOWGIRLS) je, pak, osvjezavajuce vidjeti kao zenu koja iz tko zna kojih razloga trpi luzera koji je ne zasluzuje. Sve u svemu, iako ce mnogo toga u ovom filmu gledateljima biti d‚j... vu (pogotovo onima koji se sjecaju Kasdanovog noire klasika TJELESNA STRAST) par dobrih, efektnih scena, solidna rezija i gluma su vise nego dovoljna preporuka ovom ne previse ambicioznom, ali zato zabavnom filmu.

  • ocjena: solidan (**)

    (c)1999 Dragan Antulov


    NAPOMENA: Ovaj dokument namijenjen je isključivo za osobnu upotrebu.
    Za svako drugo korištenje i re-distribuciju u elektronskom, pisanom ili bilo kojem druogm obliku,
    uključujući i WWW-stranice, potrebna je izričita PISANA dozvola autora.

    Baza podataka, programiranje i HTML konverzija su Copyright (c)1999,2002 Krešimir Kos