JAG

JAG

Govori se da HRT ima sve manje para da otkupljuje nove serije. To znaci lose vijesti za one njene pretplatnike razmazene opcijama na kablovskoj TV (i koji nisu u stanju pratiti svoje omiljene serije na slovenskim, bosanskim i srpskim kanalima). Kao kakav-takav kompenzator njihove frustracije uskacu vjesti video-distributeri koji popularne TV-serije predstavljaju na svojim kazetama. Nakon sto su isti tretman svojevremeno dozivjeli DOSJEI X i ZVJEZDANA VRATA SG-1, sada je red na TV-seriji JAG, odvjetnickoj drami iz miljea americke ratne mornarice, o cijoj popularnosti svjedoci to da je dozivjela cetvrtu sezonu. Distributer nam, do dobrom starom obicaju, seriju predstavlja pomocu pilot-epizode.

Radnja zapocinje u Jadranskom moru, u doba kada americka vojna sila namece mir napacenom narodu Bosne. U tu svrhu nad Jadranom americki lovci, na celu s kapetanom žCagom' Booneom (O'Quinn) obaraju dva bosansko-srpska "miga". Jedna od ucesnica akcije je i Booneova radaristica, koja nije previse odusevljena instant- slavom pa razmislja o ostavci. No, prije nego sto ce je itko imati prilike intervjuirati ili odgovoriti od te zamisli, ona pada s nosaca aviona i nestaje u vodama Jadrana. S obzirom na senzitivnost slucaja, Washington kao istrazitelje salje dvoje pripadnika mornaricke pravne sluzbe JAG - porucnika bojnog broda Harmona Rabba (Elliott) i porucnicu fregate Caitlin Pike (Parker) - ciji je cilj ustanoviti je li smrt radaristice bila nesretan slucaj, samoubojstvo ili ubojstvo. Prilikom istrage, porucnica Pike ustanovljava kako dobar dio pilota, ukljucujuci "Caga" ne moze podnijeti zamisao da zene sudjeluju u borbenim akcijama. Istovremeno, Harma boravak na nosacu podsjeca na vlastitog oca - pilota koji je nestao u Vijetnamu, kao i na vlastite propale snove o karijeri borbenog pilota.

Ako smatrate kako su jedino americke zracne snage zaustavile srpsku agresiju na Balkanu, ako smatrate da samo Talijani zive na obalama Jadrana, i ako u potpunosti podrzavate Clintonovu politiku i radikalni feminizam, mozda ce vam se svidjeti ovaj film. Mozda cete zaboraviti na prilicno neuvjerljivu ideju da bosansko-srpski lovci slobodno svrljaju po Jadranu (o tome bi hrvatske protuzracne snage imale sto reci). Mozda cete zaboraviti na ljigavu zamisao da se muski piloti optuzuju za najodvratniji seksizam, a da je odjednom sve O.K. cim seksualno uznemiravanje provodi glavni junak. Mozda cete uspjeti progutati i odvratno pateticnu "Mirko, pazi metak" zavrsnicu. Ja nisam, i mada se jos mogu nadati da ce buduce epizode serije biti bolje, ne osjecam neko pretjerano odusevljenje mogucnoscu da ovu seriju otkupi HRT.