VOJNICKA LJUBAVNA VARKA

A SOLDIER'S SWEETHEART

Jedne noci u dzunglama Vijetnama, bolnicar Rat (Sutherland) svojim suborcima prica nevjerojatnu pricu, koja bi mogla biti i istinita. Prije nekoliko mjeseci, Rat je bio stacioniran u previjalistu, smjestenom na usamljenom polozaju usred dzungle. Naizgled, to mjesto izgleda kao oaza mira usred ratnog pakla - nema oficira da ih gnjave s disciplinom, a i Vijetkongovci ih iz nekih svojih razloga ostavljaju na miru. Ali, Fossie (Ulrich), jedan od bolnicara, ne moze vise trpjeti visemjesecnu odvojenost od djevojke pa mu na pamet pada suludi plan da je iz Amerike dovuce ravno u svoju jedinicu. Njegovi suborci ostaju otvorenih usta kada helikopter zajedno s zalihama hrane i lijekova dovede djevojku Marianne (Cates). U pocetku sve izgleda idilicno, ali Marianne pokazuje sve vise sklonosti da napusti sigurnost baze i pocne istrazivati okolna sela i dzunglu. Fossiejevim suborcima, koji su u pocetku zajedno s njim dijelili odusevljenje sto su dobili komad domace atmosfere usred tudjine, sada su odjednom prisiljeni brinuti o njenoj sigurnosti. Sam Fossie sa uzasom primjecuje kako se njegova voljena djevojka pocinje mijenjati, kako je oruzje, borba i nasilje pocinju sve vise privlaciti.

Vlasnik kluba gdje nabavljam videokazete svojim musterijama je ovaj film hvalio kao "zensku APOKALIPSU". U pitanju je prilicno smjela usporedba, jer, iako i Coppolin ratni spektakl na temu Vijetnama ima itekako slabosti, ipak je daleko iznad ovog filma, kako po budzetu tako i po ambicijama. Osnovni problem ovog filma jest u tome sto je scenarist i reziser Thomas Michael Donnelly relativno jednostavni zaplet, koji je dusu dao za jednosatnu TV-dramu, odlucio razvuci na puna dva sata. Dobri glumci, kao sto su Sutherland, Ulrich i ostali, pak, nisu dobili uloge koje bi im dozvolile da se razmasu; umjesto drame, Donnelly vrijeme puni ponavljajucim i besmislenim kadrovima dzungle i Marianneinih pokusaja da "shvati bit rata" i usput se izgubi za svog momka i civilizaciju. Georgina Cates, koju je nasa publika imala prilike upoznati kao kci u BBC-jevoj humoristickoj seriji 2,4 DJETETA, jednostavno nije mogla uciniti ovaj film zanimljivim. Na kraju, pogotovo nakon banalno konvencionalnog "nadrealistickog" epiloga, gledatelji ce se pitati gdje su potrosili dva sata. (Sto se Georgine Cates i Skeeta Ulricha tice, njih dvoje su se vjencali na snimanju, i sretno zive na farmi u Virginiji, tako da se moze reci da je ovaj film ipak ispunio kakvu-takvu svrhu postojanja.)