PAPERTRAIL

TRAG SMRTI

Jason Enola (Penn) je agent FBI koji je deset godina zivota proveo bezuspjesno pokusavajuci zaustaviti okrutnog serijskog ubojicu. Ta potraga ga je skupo stajala, jer je ubojica s njim zapoceo igru macke i misa; u nastojanju da zastiti svoje najvoljenije, Enola je bio prisiljen napustiti obitelj i polako gubiti razum. Nakon godinu dana pauze, ubojica ponovno udara, i Jason je na putu da poludi, iako ga njegov vjerni prijatelj i kolega Brad Abraham (Madsen) pokusava odrzati normalnim. Istovremeno, psihijatrica dr. Alyce Robertson (Dale) pocinje dobijati poruke koje je mogao poslati jedino ubojica. Enola, koji je stupio u kontakt s njom, pak, sumnja u clanove njene terapeutske grupe.

Dok nekoc dominantni zanr trilera, koji je gospodario policama videoteka, sve vise popusta pred renesansom akcije, podzanr filmova o serijskim ubojicama i dalje dozivljava hiperprodukciju. Jedan od primjera je i ovaj niskobudzetni proizvod iz Kanade, koji vjerojatno ne bi privukao paznju da u svom castingu nema dva prilicno jaka karakterna glumca. Chris Penn i Michael Madsen, koji su i sami za sebe dovoljni razlog da odmah ne skartiramo film, prilicno su dobar tandem, o cemu svjedoci i njihova posljednja suradnja u kultnim Tarantinovim PSIMA U REZERVOARU. Cak i ovdje, gdje se ne doimaju previse zainteresirani za ulogu, prilicno su efektni. Sam scenarij je, inace, prilicno zbrkana mjesavina vec isprobanih trilerskih formula o psihopatskim ubojicama (OGLAS DONOSI SMRT, BOJA NOCI, SEDAM), a rezija prilicno trapava. Film je uzasno razvucen, cemu pridonosi Damian Lee svojim inzistiranjem da svaki od sporednih likova (i potencijalnih ubojica) dobije svoju tuznu pricu, ne bi li nas naveo na krivi trag (jedna od takvih prigoda je filmu priskrbila jednu zestoku erotsku scenu, ciji ce epilog priskrbiti jedini slabasni dasak comic reliefa). Ipak, iskusniji gledatelji ce vec na polovici filma pogoditi rasplet. Ukratko, film kojeg nije steta propustiti.

• ocjena: podnosljiv (*)