PAKLENI UDAR

KNOCK OFF

Marcus Ray (van Damme) je "ugledni" poslovni covjek koji, zajedno sa svojim kolegom i prijateljem Tommyjem Hendricksom (Schneider) vodi hongkonsku poslovnicu tvrtke za proizvodnju odjece. Naravno, posto je Hong Kong, izmedju ostalog, prijestolnica "knock off" industrije - jeftinih krivotvorina - Ray i Hendricks su poslovno povezani sa "Skinny" Wangom (Chin), jednim od lokalnih gangstera. Ovaj je, pak, povezan s opakom skupinom ruskih mafijasa koji su se nasli u posjedu bivse sovjetske nano-tehnologije te namjeravaju hongkonske "knock off" proizvode "zaciniti" minijaturnim eksplozivnim napravama i tako ucijeniti svijet. Zahvaljujuci "Skinnyju", njih dvojica su postali mete, ali to nije njihov jedini problem. Iz Amerike im je stigla nova i stroga sefica, Karan Leigh (Rochon), a za vratom im je i sef lokalnog ogranka CIA-e Harry Johannson (Sorvino).

U anketi provedenoj na Internetu, PAKLENI UDAR proglasen je najgorim filmskim ostvarenjem 1998. godine. Iako je cinjenica da je rijec o jos jednom filmskom izgledu Jean-Claude van Dammea, i iako je rijec o filmu koji se ne opterecuje nekim tako prozaicnim konceptima kao sto su gluma ili suvisli zaplet, takva ocjena je ipak malo pretjerana. Istina je da je scenarij nekada cijenjenog Stevena E. De Souze (KOMANDOS, UMRI MUSKI) zbrkana hrpa klisejiziranih elemenata koji bez uspjeha pokusavaju na okupu odrzati lopatom nabacane akcijske scene. Istina je i da van Dammeov nedostatak glumackog talenta nimalo ne nadoknadjuje nimalo rasplozeni partner Rob Schneider, kao i prilicno nezainteresirani Paul Sorvino. Ali je istina i to da se iza kamere nasao Tsui Hark, jedna od hongkonskih legendi (BILO JEDNOM U KINI), koji se pomirio s besmislenoscu zapleta i likova, te se iskljucivo posvetio vizualnom izgledu filma. PAKLENI UDAR tako ne samo da obiluje spektakularnim eksplozijama, i scenama cije je izvodjenje zahtijevalo generalstapske pripreme medju stotinama statista - Hark se, po svemu sudeci, zabavljao kao malo dijete te film napunio najbizarnijim mogucim kadrovima (van Dammeovo stopalo snimljeno iz unutrasnjosti tenisice). Jest da gotovo nista u filmu nema veze sa zdravim razumom, ali je zato nevjerojatno zabavno. A to je, valjda, bio i cilj autora ovog filma. Ukratko, film koji je tako los da je dobar. Istina, trebate biti u posebnom mentalnom modu da biste u njemu uzvali, ali ga se ipak moze preporuciti. Uostalom, film u kojem van Damme glumi teglecu marvu ne moze biti nista drugo nego biser trenutne video- ponude.