GIA

Vecina djevojcica, kada ih pitate sto zele postati kada odrastu, odgovaraju kako zele biti supermodeli. Mozda bi promijenili svoje misljenje, kada bi u obzir uzele sto se sve moze dogoditi jednom supermodelu. Lijepa ilustracija toga je zivotna prica Gie Caringi (Jolie), anonimne 16-godisnje djevojke iz Philadelphije, koja je krajem sedamdesetih zapocela karijeru manekenke. Pod briznim vodstvom svoje iskusne agentice Wilhelmine Cooper (Dunaway), Gia, usprkos vlastitom neukrocenom temperamentu, postaje sve trazenije lice i tijelo medju modnim fotografima te postaje jedan od prvih supermodela u svijetu. No, kao sto to obicno bude, uspjeh preko noci obicno donosi i munjeviti pad. Gia ne moze odoljeti iskusenjima zivota na visokoj nozi, pa nakon sto se upoznala s carima kokaina, zapocinje uzimati heroin. To dovodi do brzog kraha njene karijere, ali obitelj i ljubavnica Laura (Mitchell) ce joj pomoci da nekako savlada ovisnost. Ali, heroin nije bio jedini otrov kojeg je Gia ubrizgala u zile - ubrzo se pojavljuju simptomi nove, tajanstvene bolesti zvane AIDS.

Imajuci pred sobom biografiju stvarne osobe, reziser Michael Cristofer bio je pred iskusenjem da pocini dvije ozbiljne pogreske. S jedne strane mogao je pricu o supermodelu u paklu droge i lezbijskog seksa pretvoriti u cisti eksploatacijski trash, a s druge strane je mogao od svega napraviti iritantno didakticnu basnu o pogubnosti hedonizma. Cristofer, pak, maksimalno koristeci podobnosti americke kablovske televizije (neogranicenost u prikazivanju pojedinih sadrzaja), pokazuje mnogo vece zanimanje za naslovni lik, pri cemu se osim knjige Stephena Frieda koristio i izvatcima iz dnevnika same Gie. Takodjer, vjesto je kombinirao igrane prizore sa insertima u kojima Giijini poznanici komentiraju dogadjaje u filmu. Na trenutke se njegove tehnike (mijesanje crno-bijelih i kolor prizora) moze uciniti prepotentnim i iritantnim, ali Cristofer je mnogo discipliniraniji od video-spotovskih manijaka, tako da scene Gijinih snovidjenja i vizija izgledaju kao da imaju svog smisla u filmu. Dakako, najprijatnije iznenadjenje u ovom filmu je Angelina Jolie, koja s dosta sigurnosti, ali i sposobnosti za veliku preobrazbu, tumaci naslovni lik, provodeci je kroz pakao neizljecive ovisnosti i neizljecive bolesti. Njena partnerica Elizabeth Mitchell je savrseno izabrana za ulogu njene intimne prijateljice Laure, raspete izmedju osjecaja i razumne prosudbe kako nema sto traziti s narko-gubitnicom. Jolie i Mitchell su vjesto docarali snaznu erotsku privlacnost izmedju likova koje tumace, a Cristofer je svojom decentnom rezijom uspio ocitati lekciju vecini holivudskih kolega koji ne znaju kako prikazati erotiku na ekranu. Stoga i ne cudi sto je ovaj film pokupio, ukljucujuci i glavnu glumicu, opravdano pokupio dosta televizijskih nagrada. To je vise nego dovoljno da zasluzi nasu paznju.