HERCULES I AMAZONKE

HERCULES AND THE AMAZON WOMEN

Fanaticni trekkieji i x-fili se u posljednjih par godina hvataju za glavu, ali ne zato sto su njihove kult-serije tako lose, nego zbog za njih neshvatljive cinjenice kako nisu uspjele izbiti na prvo mjesto gledanosti u SAD, cak ni u kategoriji SF-a, fantasyja i horora. To je mjesto osigurala XENA, serija nadahnuta pricama iz klasicne starine, koja je svoju protagonisticu uspjela prodati kao svojevrsnu feministicku ikonu, a tumaca njene uloge, Lucy Lawless, kao jedan od novih ideala zenske ljepote. Ironijom sudbine, XENA nije originalna serija, nego samo izvedenica jedne druge popularne serije s kojom dijeli isti klasicni univerzum (kao sto su DS9 i VOYAGER izvedenice NOVE GENERACIJE). Da ironija bude jos veca, ta serija, HERCULES THE LEGENDARY JOURNEYS, uopce nije bila planirana kao evokacija klasicnog doba. Producenti koji su radili HERCULESA originalno su mislili obraditi Howardovog Conana i njegov mitski univerzum, ali ih je propali dogovor oko autorskih prava ostavio na Novom Zelandu s hrpom neupotrebljivih kostima i scenografije. Srecom, scenaristi su se dosjetili jadu i odlucili obraditi klasicnog junaka na kojeg nitko ne polaze autorska prava - Herkula. U pocetku je snimljeno nekoliko cjelovecernjih TV-filmova od kojih svaki obradjuje Herkulove pustolovine, da bi tek 1995. godine Herkul zapoceo svoj trijumfalni pohod u obliku regularne TV-serije. Nasa je video-publika konacno dobila priliku da se upozna sa svijetom Herkula i Xene, ali im nasi vrli distributeri jos jednom pokazuju svoj nedostatak klasicnog obrazovanja (Herkula su jednostavno preimenovali u "Herculesa").

Radnja zapocinje kada Herkul (Sorbo) primi poziv od svog najboljeg prijatelja i vjernog suputnika Jolaja (Hurst), koji se ima namjeru smiriti i vjencati. Upravo u tijeku priprema, Herkulu se za pomoc obraca Pit (Scott), jedini prezivjeli iz skupine seljana koji su se zaputili na tezak i opasan put ne bi li zatrazili pomoc. Pitovo selo je, naime, vec duze vremena zrtvom tajanstvenog cudovista koje ubija njihove stanovnike. Herkul i Jolaj odlaze na put, da bi otkrili kako u cijeloj prici nesto ne stima - naime, u selu su sve sami muskarci. Odgovor na pitanje gdje su zene dolazi u trenutku kada se Herkul i Jolaj sukobe sa skupinom Amazonki koje predvodi njihova lijepa, ali okrutna kraljica Hipolita (Downey).

Sam po sebi, ovaj film i nije nesto posebno, ali kao prvi u nizu Herkulovih pustolovina ostavlja dobar dojam. Mozda ce nekome, tko je navikao na visoke standarde talijanskih "peplum" spektakala iz 50-tih i 60-tih, zasmetati to sto Jolaj i Herkul vise podsjecaju na kalifornijske surfere nego na anticke superjunake. Nekome ce biti odbojno to sto je anticka prica iskoristena za jeftinu feministicku propagandu. Ljubitelji zaokruzenih scenarija vjerojatno nece voljeti "deus ex machina" zavrsnicu, koja je, ipak, s obzirom na kontekst price, sasvim primjerena. Scenarij ima humora, akcijske scene su O.K., a i glumci su dobri. Anthony Quinn se nije trebao previse truditi kao Herkulov bozanski tatica Zeus, a zanimljivo je vidjeti Romu Downey, zvijezdu popularne TV-serije DODIR ANDJELA, kao nimalo andjeosku licnost iz legende. Poklonici Lucy Lawless ce, pak, imati prilike vidjeti njen debi u Herkul/Xena univerzumu, ali ovaj put u ulozi amazonske ratnice Lizije. Ukratko, prilicno zanimljiv filmcic koji dosta obecava.