NADJA

Nadja (Loewensohn) je tajanstvena djevojka koji svaku noc provodi po njujorskim barovima hvatajuci muskarce. Ali njen cilj nije seks, nego krv; ona je vampirica, kci grofa Dracule i seljanke, kojoj je nakon 400 godina cilj da svoju ispraznu vampirsku egzistenciju zamijeni normalnim zivotom. U medjuvremenu, boksac Jim (Donovan) iz zatvora mora izvaditi svog luckastog ujaka dr. Van Helsinga (Fonda), koji je tamo zavrsio ubivsi grofa Draculu glogovim kolcem. Jim u tome uspijeva, ali u medjuvremenu sazna kako je njegovu depresivnu suprugu Lucy (Craze) Nadja zavela i zarazila vampirizmom. Uz pomoc Nadjinog bolesnog brata Edgara (Harris), van Helsing i Jim ce se zaputiti u Rumunjsku ne bi li likvidirali Nadju i spasili Lucy od vampirske sudbine.

NADJU su nasi distributeri reklamirali kao film kojeg je producirao David Lynch. Prije nekih desetak godina to bi bio i dobar trik, ali danas se Lynchova karizma itekako potrosila. Sto se karizme Hala Hartleya, nezavisnog filmasa cijem djelu mladi Michael Almereyda daje hommage (dosta Hartleyevih glumaca, ukljucujuci njegovu muzu Elenu Loewensohn), nje u Hrvatskoj gotovo da i nema, pa nije ni toliko vazno. Ali, bez obzira na sve, ova bizarna, samoironicna i u crno-bijeloj tehnici snimljena moderna obrada legende o vampirima je mogla biti prilicno dobar film. Scenarij je na trenutke prilicno inteligentan, a u dosta slucajeva se gledatelji smiju urnebesnim replikama koje nam glumci serviraju s mrtvackom hladnocom. Na zalost, Almereydi nije bio cilj zabaviti publiku. Njemu je stalo da svakom debilu pokaze kako je on veliki umjetnik. Ali za to treba talent, a ne crno-bijela fotografija i povremeni iritantni trikovi s kamerom (nakon kojih gledatelju nije jasno sto se to zapravo dogadja na platnu). Almereyda nema ni osjecaj za ritam, tako da film izgleda barem sat vremena predug. Ipak, uloge su dobre, pogotovo odlicna Galaxy Craze kao Lucy, a i Elena Lowensohn i Martin Donovan su pouzdani, kao da su film snimali kod svog stalnog rezisera Hartleya. Sve je to mozda za nijansu pitkije od spektakularnog INTERVIEWA S VAMPIROM, ali oni kojima treba moderna obrada vampirizma vjerojatno ce se prije zadovoljiti s Carpenterovim VAMPIRIMA.

• ocjena: podnosljiv (*)