BRACA BLUES 2000

BLUES BROTHERS 2000

"Why, why, why" je refren kojim je "Daleka obala" obiljezila domovinski rat, ali iste rijeci su danas sve cesce na usnama americkih filmskih kriticara. Naime, bezidejni Hollywood ocigledno milenijsku kataklizmu shvaca ozbiljno, pa je kao znak neumitne propasti svijeta odlucio snimati sve neoriginalnije filmove. Pri tome se rade sve gluplji remakeovi, poput Van Santovog PSIHA koji predstavlja "kadar po kadar" rekreaciju legendarnog Hitchcokovog horora. Ali, neki reziseri ne samo sto su spremni remakeovima pljuvati po djelima velikih majstora, nego su odlucili pljuvati sami po sebi. Jedan od njih je i John Landis, bez svake sumnje jedan od najprecjenjenijih americkih rezisera u posljednjih cetvrt stoljeca. Njegova glazbena komedija BRACA BLUES, snimljena 1980. godine, bila je masakriran od kriticara, a na kino-blagajnama je dozivjela takvu propast, da je glavni glumac John Belushi odlucio utjehu potraziti u za njega fatalnoj dozi kokaina. Ipak, svemu usprkos, film je s vremenom dozivio kult status i danas ga smatraju najboljim Landisovim djelom. Landis, kojemu vec duze vremena bas ne cvjetaju ruze, odlucio je malo podgrijati staru slavu nastavkom 18 godina starog hita.

Na pocetku filma, Elwood Blues (Aykroyd), blues glazbenik izlazi iz zatvora gdje ga ceka vijest kako je njegov brat Jake (kojeg je u originalnom filmu tumacio John Belushi) umro. Vrativsi se u svoj rodni Chicago, ponovno dolazi do sirotista gdje ga sestra Mary Stigmata (Freeman) ponovno salje na Bozju misiju u cilju spasavanja sirotista. Elwood odlucuje ponovno okupiti svoj stari band i krenuti na veliku Bitku Bandova u mocvarama Louisiane. Ali, prije nego sto se to dogodi, doci se u sukob sa zakonom, jer ga Buster (Bonifant) 10-godisnje siroce iz sirotista ne zeli ostaviti na miru i policija pogresno misli da je rijec o otmici. Nakon sto okupi band, Elwood ce kao zamjenu za Jakea uzeti barmena Mighty Macka (Goodman). U medjuvremenu, FBI i cijeli armija policajaca se daje u potjeru za Elwoodom i njegovim badnom, a na celu im je kapetan drzavne policije Cabel Chamberlain (Morton), Elwoodov polubrat.

Snimiti nastavak BRACE BLUES bilo je besmisleno zbog cinjenice da je John Belushi umro, i da je time nestala svaka mogucnost da se reinkanira kljucni lik originalne price. Ni to sto su u medjuvreemnu umrli John Candy i Cab Calloway takodjer nije pomoglo. Stoga je Landis imao itekakve petlje sto je odlucio ponovno podgrijati taj koncept. Kada autori imaju petlje rezultati su obicno dojmljivi - ili su filmovi uistinu sjajni, ili su negledljivo smece. U slucaju BRACE BLUES 2000 rijec je, na zalost, o ovom drugom slucaju. Scenarij je nemusta kopija originalne price, koja je nezgrapno prebacena u danasnje vrijeme, likovi su karikature, a humor je ocajan. Glumci se bas previse ne snalaze u filmu - Goodman je dobar glumica, ali losa zamjena za Belushija. Isto tako je J. Evan Bonifant losa zamjena za Macaulaya Culkina koji je prerastao ulogu za ovaj film. Joe Morton, za kojeg znamo da je odlican u ozbiljnim ulogama, i nema bas previse slifa za komediju, pogotovo ne ovako blesavu. Jedino sto vrijedi u filmu je glazba, pogotovo u zavrsnim scenama kada se Elwoodov band natjece s bandovima ciji su clanovi velicine kao Eric Clapton, B.B. King ili Bo Didley. Glazbene brojke su dojmljive, ali ono sto ih povezuje je materijal koji gledatelja tjera da ocajnicki pritisce dugme za premotavanje na video-rekorderu. Ukratko, ukoliko nekoga zanima BRACA BLUES, neka pogleda originalni film; ukoliko nekoga glazba odnedavno mu je na raspolaganju nekodirani MTV. Ne mora trositi novac i vrijeme na ove gluposti.