SLOM

BREAKDOWN

Jeff (Russell) i Amy Taylor (Quinlan) su dvoje bostonskih yuppiea koji su izgubili posao, te im je jedina vrijedna imovina "jeep cherokee" kojim putuju u potrazi za srecom na Zapadnoj obali. Nevolja je u tome sto im se vozilo pokvari usred pustinje na Jugozapadu. Ostavljeni na milost okrutnom suncu, ne znaju sto ce raditi sve dok se ne pojavi Red (Walsh), vozac kamiona koji im pokusa popraviti auto. Nakon sto u tome ne uspije, on se ponudi da Amy odvede u najblizi bar gdje ce pozvati vucnu sluzbu. Amy pristaje na tu ponudu, a Jeff ostaje cuvati auto. Nakon sto od Amy ni od vucne sluzbe nema ni traga ni glasa, Jeff nekako uspijeva popraviti auto i dovuci se do bara. Ali, tamo nitko nije vidio ni cuo Amy. Ocajni Jeff nastavlja putovati i slucajno naleti na kamiondziju. Ali, on tvrdi da ni Jeffa ni Amy nikada nije vidio u zivotu. Bijesni Jeff odlazi policiji, ciji sef tvrdi kako ga je supruga najvjerojatnije napustila. Sam, usred provincije ciji ga stanovnici preziru, Jeff ce ocajnicki pokusati pronaci svoju suprugu.

Sam po sebi, ovaj triler i ne bi buo tako zapazen, da nije rijec o posljednjem filmu kojeg je J.T. Walsh, jedan od najjacih americkih karakternih glumaca, snimio prije svoje smrti. I u ovom, kao i nizu slicnih filmova, Walsh je pokazao nevjerojatnu sposobnost da se od simpaticnog obicnog tipa transformira u zlokobnog monstruma, i sve to bez smiranja tipicnog za njegove kolege. U njegovoj je sjeni Kurt Russell, isto tako pouzdan glumac, podjednako sposoban za ulogu superheroja kao i obicnih ljudi u neobicnim situacijama (KONACNA ODLUKA). Vrlo dobar scenarij Jonatana Mostowa, u kojem ce kriticari pronaci dosta tragova ranijih ostvarenja - Spielbergovog DVOBOJA, Sluizerovog NESTAJANJA, Boormanovog OSLOBADJANJA i hitchcockovskih trilera - daje podlogu za odlican triler na pocetku, i relativno solidnu akciju na kraju. Likovi su dobro profilirani i odglumljeni, mada nam ide na zivce sto Mostow mora pratiti holivudska pravila i naseg obicnog junaka obavezno pretvoriti u osvetnickog supermena. Zavrsni obracun, iako ocekivan, uspijeva izbjeci neke od tipicnih holivudskih kliseja. SLOM je mogao biti mnogo bolji film od onoga sto nam je dostavljeno, ali u svojih kratkih 90-ak minuta nas ne tjera da postavljamo suvisna pitanja. Ukratko, rijec je dobrom trileru u kojem ce uzivati cak i zahtjevnija publika.