NE TAKO OBICAN ZIVOT

A LIFE LESS ORDINARY

"Another bites the dust". Taj besmrtni stih grupe QUEEN mogao bi ilustrirati i ono sto se dogodilo Dannyju Boyleu, mladom i ocigledno darovitom skotskom filmasu koji je zahvaljujuci svojoj crnoj narkomanskoj komediji TRAINSPOTTING postao instant kult-licnost medju filmasima "generacije X". Kao i bezbroj njegovih kolega koji su zanat je ispekli u egzoticnim, malim kinematografijama, odnosno nezavisnoj produkciji, nedostatak budzeta su pretvorili u prednost koristeci svoju domisljatost u atmosferi koja nije sputavala njihovu kreativnost. Gledajuci sto se dogodilo mnogim kult-filmasima u atmosferi velikog budzeta (ukljucujuci njihovog instant-gurua Tarantina), mnogi su hvalili Boyleovo nepristajanje na kompromise, odnosno njegovu ispravnu odluku da odbije sudjelovanje u ALIENU 4 (izuzetak su bili fanovi serije o Alienu, koji su bili sve nego zadovoljni obradom drugog "egzoticnog" filmasa, Jean-Pierre Jeuneta). Ali, dogodilo se ono sto se moralo dogoditi - Boyle je pristao odletjeti preko "bare" i snimiti "klasicni holivudski" film. Za svaki je slucaj poveo svoje vjerne suradnike - scenarista Hodgea i producenta Andrewa MacDonalda - nadajuci se da ce uspjeti odoljeti zlokobnim carima tvornice snova. Budzet filma je, doduse, bio "sitan" za holivudske standarde - bijednih 12 milijuna US$ - ali to samo po sebi danas nije garancija kvaliteta. Nesto se dogodilo, i Boyle je krenuo silaznom putanjom kao mnogi prije njega - Tarantino, Tamahori, Danny Cannon, Jeunet...

Zaplet filma je svojevrsna kombinacija popularnih "screwball" komedija iz 30-tih godina. Dvoje andjela - O'Reilly (Hunter) i Jackson (Lindo) - su pozvani od svog sefa Gabrijela, koji im prenosi nezadovoljstvo Boga njihovim radom na polju zblizavanja srodnih dusa na Zemlji. Da bi pojacao njihovu efikasnost, Bog je odlucio donijeti nova pravila - ili ce andjeoski par stvarno poceti stvarati stabilne ljubavne veze, ili zauvijek ostaje na Zemlji. Par kojeg su dobili u zadatak sacinjava dvoje potpuno razlicitih ljudi. Celine (Diaz) je razmazena kci bogatog biznismena Navillea (Holm), koja dosadu krati igrajuci se Wilhelma Tella sa svojim slugama i zarucnikom (Tucci). U ocevoj firmi kao domar radi mladi Robert (MacGregor), koji gubi posao nakon sto njegovi poslodavci umjesto ljudi angaziraju robote. Nakon sto Roberta napusti njegova djevojka, on potpuno gubi zivce i upada u Navilleovu kancelariju. Nastaje guzva u kojoj on otima Celine i zajedno s njom pobjegne u planine. Bijesni Naville angazira dvoje privatnih detektiva koji bi trebali vratiti kcer i ubiti otmicara. To su dvoje andjela, koji su uvjereni kako bi ekstremnim mjerama, dovodeci dvoje mladih u opasnost, najbolje zblizili Celine i Roberta.

Snimajuci ovaj film, Boyle je mozda doista imao najozbiljniju namjeru odati pocast "screwball" komedijama, ali nije bio prvi koji je to ucinio - to se u Hollywoodu radi vec vise od pola stoljeca. Da stvar bude gora, svojevrsne "screwball" komedije su snimane cak i prosle godine, i to s mnogo boljim rezultatom, cak i kada je rijec od kritike uglavnom masakriranoj GNJAVATORICI s Aliciom Silverstone. Razlog Boyleovog neuspjeha je u nedostatku scenarija, odnosno tome sto on nije osjecao potrebu da "cool" kadrove i efekte dovede u bilo kakvu vezu jedne s drugima. Za razliku od njegovih prethodnih filmova, gledatelji ostaju zbunjeni pri svakom pokusaju da shvate sto se to zapravo desava na filmu. Jest, tu i tamo postoje "cool" kadrovi i sekvence, glumci su O.K., soundtrack je dobar, kao i scena na odjavnoj spici, koja je prilicno simpaticna. Ali, film jednostavno nije smijesan, a niti je ljubavna prica - koja bi navodno trebala biti kljucni motiv filma - uopce uvjerljiva. Cameron Diaz, doduse, izgleda zanosno kao i uvijek, sa komicarskim talentom koji jednu Meg Ryan ili Sandru Bullock moze zakopati dva metra ispod zemlje. Ali u kombinaciji sa Ewanom MacGregorom, u jednoj od najgorih uloga u njegovog zivota, nema nikakve interakcije. Sipak. Zip. Zilch. Nada. Ista je stvar i s Delroy Lindom i Holly Hunter, za koje uopce nije jasno sto rade u ovoj nesreci od filma. Ukratko, NE SASVIM OBICAN ZIVOT je ne sasvim obican nacin na koji talentirani reziser moze usvinjiti svoju reputaciju.