HLADNOKRVNO UBOJSTVO

IN COLD BLOOD

Krajem 1959. Dick Hickok (Edwards) i Perry Smith (Roberts), dva sitna kriminalca koja su se sprijateljila iza resetaka, izasli su i zajedno zivotare pomocu sitnih kradja i krivotvorenih cekova. Put ih dovodi u Kansas, jer su culi da Herb Cluttera (Tighe), ugledni i dobrostojeci lokalni farmer, u svojoj kuci drzi sef s gomilom novaca. Jedne noci oni provaljuju u Clutterovu kucu i zahtijevaju da im preda novac iz sefa. Nakon sto se ispostavi da ni sefa ni novaca nema, Hickok i Smith kupe nekoliko sitnica i usput poubijaju Cluttera, njegovu suprugu i dvoje djece. Kada se zlocin otkrije, cijela je nacija zgranuta i Alvin Dewey (Neill), agent drzavne policije zapocinje istragu. Njegova je potjera bjesomucna, jer su mu Clutterovi bili osobni prijatelji. U medjuvremenu, Hickok i Smith su pobjegli u Meksiko, ali nemajuci novaca, prisiljeni su vratiti se preko granice.

Truman Capote, ugledni americki knjizevnik, ne samo da je dobio "Pulitzerovu nagradu" za svoju knjigu HLADNOKRVNO UBOJSTVO, nego je i potakao cijeli jedan zanr - tzv. "true crime", u kojima istinite kriminalisticke price dobijaju prvo knjizevni, a potom i filmski tretman (od cega pogotovo profitira americka industrija TV-filmova). Sto se samog HLADNOKRVNOG UBOJSTVA tice, ono je vec bilo ekranizirano 1967. godine u reziji Richarda Brooksa, i po svemu sudeci, taj je film bio najvjerodostojniji prikaz dogadjaja - snimljen na autenticnim lokacijama i dosta naturscika koji su glumili sami sebe. Tri desetljeca kasnije, cak i materijal dostojan skolske lektire izgleda rutinski u americkoj TV-obradi. Iako je reziser Jonathan Kaplan sposoban snimati dobre filmove (POLICAJAC VAN KONTROLE), ovdje ocito nije bio previse raspolozen, pa je film potpuno neatraktivan i rutinerski. Jedina zanimljivost je u podjeli uloga - Anthony Edwards, koji obicno glumi dobricine (HITNA SLUZBA), ovdje je olicenje psihopatskog zla, dok je dezurni holivudski psihopat Eric Roberts predstavljen kao njezna umjetnicka dusa, koja je stjecajem okolnosti zavrsila na stranputici. Mozda ce to sve biti zanimljivo, ali oni koji su procitali knjigu ce uglavnom zijevati.