VELIKA OCEKIVANJA

GREAT EXPECTATIONS

Kreativna kriza suvremenog Hollywooda mozda i nije tako losa stvar. Nakon sto su remakeovi popularnih i kult filmova usli u modu, doslo je vrijeme da se kao predlozak koristi i knjizevna klasika. Problem priblizavanja drevnih romana i drama suvremenoj MTV-generaciji izgleda da je prije dvije godine uspjesno rijesio Buzz Luhrman u svojem zivopisnom videospotovskom osuvremenjavanju ROMEA I JULIJE. Slicnim putem je krenuo i scenarist Mitch Glazer kada je na stol dobio VELIKA OCEKIVANJA, klasicni roman Charlesa Dickensa iz 19. stoljeca, dosada ekraniziran sedam puta, od kojih je najbolja britanska crno-bijela verzija Davida Leana iz 1946. godine. Pola stoljeca kasnije, Glazer se odlucio na prebacivanje radnje romana iz viktorijanske Engleske u suvremenu Ameriku, iako je njegov raniji pokusaj s Dickensom - komedija SCROOGED - zavrsila totalnom katastrofom.

Radnja zapocinje na Floridi, gdje 10-godisnje siroce Finn (Kissner), zivi s Joem (Cooper), bivsim momkom njegove sestre koja ih je napustila. Na obali mora, gdje je pronalazio inspiraciju za svoje crteze, slucajno naleti na Lustiga (de Niro), odbjeglog zatvorenika kojem pomogne da se oslobodi okova i pobjegne u sigurnost. Joe ga jednog dana odvede na imanje gospodje Dinsmore (Bancroft), najbogatije zene u drzavi, koja je poludjela nakon sto ju je prije 26 godina ostavio zarucnik pred oltarom. Luckastoj zeni jedino drustvo u njenom raspadajucem dvorcu cini 10-godisnja necaka Estella (Beaudene), u koju se Finn zaljubi. Mnogo godina kasnije, sada vec odrasla Estella (Paltrow) odlazi u Pariz, a Finn (Hawke) je postao ribar. Ipak, tajanstveni dobrocinitelj mu nudi izlozbu u New Yorku, i Finn pristaje, postigavsi veliki uspjeh. Kada ponovno u New Yorku sretne Estellu, ona je pred udajom za bogatog Planea (Azaria), ali Finn shvaca da je bezgranicno voli.

Roman VELIKA OCEKIVANJA bila je prica o odrastanju i preskakanju klasnih barijera, s ljubavnom pricom kao sporednim elementom. Ali, Cuarona ono prvo nije previse zanimalo, kao ni prica uopce. Umjesto toga se preorijentirao na lijepe slicice, tako da su VELIKA OCEKIVANJA jedan od najbolje snimljenih filmova u posljednje vrijeme. Sto se samog sadrzaja tice, on je los i Glazerov scenarij jos jednom iskazuje njegovu nesposobnost prenosenja knjizevnih klasika u suvremeni kontekst. Radnja naglo gubi zanimljivost nakon prvog dijela, da bi se u zavrsnici pretvorila u gomilu sentimentalnih kliseja. No, sve u svemu, VELIKA OCEKIVANJA i nisu bas tako los film - glumci su manje-vise O.K., pri cemu valja posebno istaknuti Gwyneth Paltrow u svojem najeroticnijem izdanju dosad. Susta suprotnost joj je veteranka Anne Bancroft kao groteksno strasilo. Ipak, gledatelji koji zele dobar film bi bolje ucinili ako dva sata potrose na nesto bolje.

• ocjena: podnosljiv (*)