NEBO GORI

HEAVEN'S BURNING

Midori (Kudoh) i Yukio (Isomura) su japanski bracni par koji medeni mjesec provode kao turisti u Australiji. Midori, za razliku od Yukija, nije odusevljena s brakom i odlucuje iskoristiti priliku kako bi pobjegla i pokusala pronaci novi zivot u stranoj zemlji. Njeno tumaranje ulicama zavrsava u jednoj banci u trenutku kada ista postaje metom afganistanskih pljackasa. Razbojnici je uzimaju za taoca, a nakon uspjesnog bijega je namjeravaju rutinski likvidirati. To oruzjem sprijecava Colin (Crowe), australski clan bande zaduzen za voznju. Colin i Midori zapocinju svoj veliki bijeg u australsku provinciju, dok su im za petama i policija i osvetoljubivi Afganistanci. U medjuvremenu, Yukio shvaca kako mu zena nije oteta nego je sama isplanirala bijeg te, javno osramocen, nastoji sprati ljagu tako sto ce pronaci i ubiti Midori.

Osamdesetih godina prilicno snazna australska kinematografija, u devedesetima je dozivjela svoj sumrak, jer su art-filmovi preuzeli primat nad komercijalom. Takvo stanje nastoji ispraviti NEBO GORI, suvremeni film noire ciji je scenarij napisao cijenjeni australski knjizevnik Louis Nowra, a reziju potpisao Craig Laihiff, poznat po nekoliko niskobudzetnih, ali zanatski dobrih krimica snimljenih u proteklih nekoliko godina. Ovu prilicno zanimljivu zanrovsku kombinaciju melodrame, filma ceste i komedije valja istaci i zbog toga sto scenarist Nowra koristi priliku kako bi istakao prilicno saroliki etnicki asortiman likova, a Laihiff sposobnost da rezira film na nekoliko razlicitih jezika. Etnicki "stih" je uzrokovao i nekoliko cenzorskih problema autorima filma, jer likovi u filmu koriste nimalo "politically correct" rjecnik. Ipak, kao cjelina film funkcionira dobro - fotografija je dobra, izbor glazbe dobar, a i glumci su odlicni, pogotovo Youki Kudoh koja je vec imala zapazenu ulogu u Jarmouschevom MYSTERY TRAINU. Nekima ce film izgledati deja vu, nekima ce se transformacija ustogljenog Yukija u osvetnickog manijaka ciniti neuvjerljivom, ali sve u svemu, NEBO GORI je bolji od zalosnog prosjeka domace video-ponude.