POSRNULI

FALLEN

Gregory Hoblit je relativno nepoznato ime nasim gledateljima, iako su imali itekako prilike gledati njegove radove. Stekavsi veliki ugled kao reziser nekih od najboljih epizoda ZAKONA U LOS ANGELESU i NJUJORSKIH PLAVACA, kao i mnogi drugi se okusao na velikom platnu. No, relativno mlaki prijem njegove ambiciozne sudske drame ISKONSKI STRAH pokazala je da to i nije bas tako lako. Za slijedeci projekt je odabrao zaplet dostojan trecerazredne epizode DOSJEA X, ali ga je ipak uspio zaciniti dovoljno dobro da odaje njegov specificni stil i autorske opsesije.

Film zapocinje u trenutku kada filadelfijski policijski superdetektiv John Hobbes (Washington) prisustvuje smaknucu Edgara Reesea (Koteas), homicidalnog manijaka ciji je ubilacki pohod uspio zaustaviti. Na njegovo veliko iznenadjenje, Reesea ne zivcira smaknuce i na gubiliste odlazi pjevuseci "Time Is on My Side" i obecavajuci policajcu novi susret. Nedugo nakon smaknuca, Philadelphiju ponovno pogode ubojstva u kojima pocinitelj ne samo vjerno kopira Reeseov nacin rada, nego i Hobbesu ostavlja zbunjujuce poruke. Njihovim tragom Hobbes dolazi do slucaja policajca koji je prije trideset godina pocinio samoubojstvo. Njegova lijepa kci Gretta Milano (Davidtz) se, pak, pretvorila u vjerskog fanatika i uvjerena je kako iza ubojstava stoji nitko drugi nego posrnuli andjeo Azazel, koji zahvaljujuci svojim demonskim mocima prelazi iz jednog tijela u drugo.

Natprirodnim mocima obdaren ubojica koji se vraca iz groba da bi se svetio svojim progoniteljima jest tema koja je izgleda prilicno popularna medju B-filmasima, ali i nije dala bas previse kvalitetnih ostvarenja, o cemu svjedoce SHOCKER i FIRST POWER. Hoblit je, pak, toj temi prisao manje kao materijalu za jeftini horor, koliko mrtvacki ozbiljnoj drami u kojoj sve osim glavne postavke ima zacin svakodnevnog zivota. Scenarij Nicholasa Kazana obiluje ultrarealistickim dijalozima, likovi su zivotni, a u filmu gotovo da uopce i nema specijalnih efekata, jer je Hoblit ispravno zakljucio da oni uopce nisu potrebni. Umjesto toga je koristio mnogo dojmljivije dramaturske efekte, poput banalnih, ali istovremeno i zastrasujucih scena u kojima demon prolazi iz jednog tijela u drugo koristeci uobicajenu guzvu na gradskim ulicama. Glumci su vise nego dobri - Washington je pouzdan, mada njegov lik nije previse razradjen; Embeth Davidtz, glumica koju nakon SCHINDLEROVE LISTE nismo vidjeli ni u jednoj vecoj produkciji, sjajna je kao krhka pomagacica pozitivca. Ipak, najjaci je Elias Koteas (EXOTICA, PROPHECY) u pocetnoj epizodi gdje rastura kao olicenje psihopatskog zla. Na zalost, film koji je izvrsno snimljen i ima jaku atmosferu dosta gubi pred kraj, kada nas razocarava za horore konvencionalna zavrsnica, koju nam je bez potrebe jos na pocetku telegrafirala Washingtonova naracija. Sve u svemu, POSRNULI je izgubio priliku da bude veliki film, ali i ovakav kakav jest isplati se pogledati, i to ne samo zaljubljenicima horora.