INCOGNITO

Harry Donovan (Patric) je njujorski slikar koji bezuspjesno nastoji ostvariti snove svog starog oca (Steiger) o slavi i karijeri priznatog umjetnika. Da sastavi kraj s krajem povremeno se bavi krivotvorenjem djela poznatih majstora, sve dok mu ne dodje ponuda za posao stoljeca - trojica beskrupuloznih dealera umjetninama, na celu s izvjesnim Alastairom (Lockyer) mu nude gomilu novaca ukoliko bude uspjesno krivotvorio rad Rembrandta. Harry nevoljko pristaje jer zeli konacno biti financijski siguran i zapocinje mukotrpni visemjesecni rad. Kada svojim poslodavcima konacno isporuci svoje krivotvoriteljsko remek-djelo, ispostavi se da mu oni nisu voljni platiti. U nastaloj guzvi jedan od dealera smrtno strada, a Harry se nalazi u bijegu zajedno sa slikom za koju nitko osim njega ne sumnja da je u pitanju originalni Rembrandt.

Postaje sve zalosnije pratiti karijeru Johna Badhama, nekoc darovitog rezisera koji skoro deset godina (od izvrsne POLICIJSKE ZASJEDE) nije snimio probabljivi film. Njegovo najnovije ostvarenje po mnogim elementima radnje i egzoticnim evropskim lokacijama dosta podsjeca na luckaste krimi-komedije iz sezdesetih godina. Problem s ovim filmom je u tome sto ovdje nema ni trunke humora, a dinamicni romanticni par kakav bi, na primjer, predstavljali Peter O'Toole i Audrey Hepburn, ovdje mijenjaju Jason Patric (olicenje bezizrazajnosti modernog Hollywooda) i Irene Jacob, zgodno celjade kojemu je ipak prije mjesto u mrtvacki ozbiljnim dramama Kieszlowskog. Dodajmo svemu tome gotovo karikaturalne uloge negativaca i gomilu neuvjerljivosti, jedina svijetla tocka filma jest to sto gledatelj ipak nesto nauci o povijesti umjetnosti. Ali za tako nesto je ipak mnogo bolja stvar obrazovni program na TV.

• ocjena: podnosljiv (*)