GNJAVATORICA

EXCESS BAGGAGE

Alicia Silverstone nije samo zgodno celjade koje se sredinom ovog desetljeca Hollywoodu nametnulo "Aerosmithovim" videospotovima, nego i prilicno ambiciozna licnost za nekoga tko je jos tinejdzer. Nedugo po velikom uspjehu njene sarmantne komedije DJEVOJKE S BEVERLY HILLSA ona je cak osnovala vlastitu producentsku tvrtku i odlucila se, osim glumom, baviti i takvim stvarima kao sto je izbor scenarija, rezisera i glumackih kolega. I, dok bi netko takav potez mozda nazvao hrabroscu, vecina americke kritike je to smatrala drskoscu razmazenog derista s Beverly Hillsa i naostrila sjekire prije nego sto je njen novi film, GNJAVATORICA, uopce stigao u kina. Baraza kritika, vjerojatno motivirana zeljom da se Alicia kazni za ucesce u zlocinu zvanom BATMAN I ROBIN, koincidirala je s komercijalnom krahom filma, pa je karijera tinejdzerske zvijezde u ozbiljnoj nevolji.

Alicia u filmu tumaci Emily Hope, razmazenu tinejdzersku kci bescutnog, i u sumnjive poslove upletenog, milijunasa Jacka Hopea (Thompson). Da bi svom poslom opsjednutom ocu na sebe skrenula paznju odluci inscenirati vlastitu otmicu. Sve funkcionira savrseno, dok automobil u kojem se ona zakljucala ne ukrade profesionalni kradljivac Vincent Roche (Del Toro). Kada otvori prtljaznik i shvati da je od kradljivca postao otmicar, Vincent je suocen ne samo s moralnom dilemom nego i s Emilyinim nepodnosljivim karakterom. Dok njih dvoje nekako pokusavaju razrijesiti problem, Vincentu na vrat sjedaju mafijasi kojima duguje novac, a u potragu za otetom necakom se ukljucuje i njen ujak Ray (Walken).

Prilicno zanimljiv, na trenutke intrigantan scenarij, dosta je razvodnjen s klisejima u drugoj polovici filma. Likovi su, doduse, dobro profilirani i odglumljeni, ali je naslovni, kojeg tumaci Alicia, ostao zasjenjen armijom karakternih glumaca (ukljucujuci i diviziju vancouverskih glumaca koju smo upoznali gledajuci DOSJEE X). U nastojanju da pobjegne od imagea slatkice, Alicia tuce i maltretira sirotog Benicia del Tora, pusi kao Turcin i stavlja kilograme sminke na sebe. U tome bas ne uspijeva, jer je njen partner del Toro, i ne trudeci se bar previse, uspio ukrasti glavnu ulogu. Od ostalih glumaca su tu poslovicno pouzdani Walken, a i Nicholas Turturro iz NJUJORSKIH PLAVACA je dobar kao negativac. Sve u svemu, zanatski korektno napravljena komedijica koju se isplati pogledati ukoliko nemate prevelika ocekivanja.