OPASNA PONUDA

NUR AUS LIEBE

DANGEROUS DOWRY

Za razliku od Francuza, čije komedije s vremena na vrijeme znaju zalutati na police naših videoteka i postati kakvi-takvi hitovi, njihovi prekorajnski susjedi gotovo i ne postoje na našem video-tržištu. To je zbilja šteta, jer jedna od najstarijih i najuglednijih kinematografija na svijetu, koja je svojevremeno dala jednog Langa, Fassbindera i Wendersa, možda danas prolazi kroz umjetničku krizu, ali istovremeno doživljava i veliki komercijalni bum. Svi oni koji imaju prilike gledati njemačke komercijalne TV-stanice preko satelita mogu vidjeti kako se njihov program sve više puni vlastitim proizvodima, koji zadovoljavaju sve standarde na koje nas je navikao Hollywood. Na žalost, zbog jezičnih i sličnih barijera hrvatsko gledateljstvo od tog buma nije vidjelo još ništa, pa valja pozdraviti odluku Issa Filma da na tržište izbaci jedan njemački film.

Glavna je junakinja Ella (Riemann), umjetnica koja zaradjuje za život vozeći taksi u sumnjivim dijelovima Berlina. Ona slučajno na nabasa na Alekseja (Jaenicke), šarmantnog ruskog biznismena ruskog podrijetla koji želi dobiti njemačko državljanstvo, te joj u zamjenu za fiktivni brak ponudi 100.000 DM. Ella nakon kraćeg razmišljanja pristaje, ali, naravno nema pojma kako je Aleksej, zapravo, do guše upetljan u šverc radioaktivnim materijalom iz Rusije. Kada Aleksej svog brata (Hoenig) opelješi za 2 milijuna DM, Ella sebi na vrat navlači cijelu rusku mafiju, a tu je i njena lakomislena cimerka Carmen (Lunkewitz) da dodatno komplicira stvari.

OPASNA PONUDA je zanatski korektna akcijska komedija, koja s dosta stila i šarma koristi post-hladnoratovski milje suvremene Njemačke. Na žalost, zbog sinkronizacije i notornog njemačkog nedostatka smisla za humor, cijeli se film pomalo čini isforsiranim, a na pojedinim mjestima počinje izgledati prilično jeftino (pogotovo na kraju). Ipak, zahvaljujući popularnoj (u Njemačkoj) komičarki Katji Riemann, kao i njenoj zanosnoj kolegici Danielle Lunkewitz, film je gledljiv i na trenutke poprilično zabavan. Iako daleko od savršenstva, ovaj film valja preporučiti kao zanimljivost koja daje uvid u stanje jedne nama relativno nepoznate kinematografije.