DON KING: SAMO U AMERICI

DON KING: ONLY IN AMERICA

Svijet profesionalnog boksa odavno je bio omiljenom temom holivudskih filmaša, koji su rado taj milje povezivali s organiziranim kriminalom. Jedna od ličnosti na koju bi se taj stereotip mogao primijeniti i u stvarnom životu jest Don King, živopisni, ali svemoćni menadžer boksača teške kategorije, čija je karijera i, najblaže rečeno, specifični način vodjenja poslova inspirirao crnu i ne baš uspješnu komediju GREAT WHITE HYPE. Kablovska tvrtka HBO, specijalizirana za "ozbiljne" filmove, odlučila se za pravu stvar i ekranizirala neautoriziranu Kingovu biografiju. U njoj je Don King (Rhames) prikazan kao sitni gangster i dvostruki ubojica, koji nakon pet godina provedenih u zatvoru godine 1971. dolazi na genijalnu ideju da postane boksački menadžer. Njegov prijatelj Lloyd (Curtiss-Hall) medju svojim poznanicima ima legendarnog Muhamada Alija (McCrary) i nedužni dobrotvorni meč u Clevelandu se pretvara u veliki spektakl koji će Kinga lansirati u menadžerske zvijezde. Kako godine prolaze, tako i živopisni King postaje medijska superzvijezda, ali i oličenje nepoštenja, kako u odnosu prema svojim poslovnim partnerima, tako i prema vlastitim boksačima. Film Johna Herzfelda predstavlja zanimljiv odmak od američkih TV-standarda u prikazu biografija stvarnih ličnosti, čemu više od svega pridonosi izvrsni Ving Rhames, koji je savršeno "skinuo" Dona Kinga. Sam scenarij, prilično zanimljiv u prvom dijelu, u drugom dijelu dosta gubi, jer su dogadjaji prilično zbrzani, a bogati i situirani Don King nije baš pogodan materijal za masne pikanterije. Ipak, film spašava svojevrsni ironični, ali i moralizatorski odmak, kao i dobro rekonstruirana povijesna razdoblja. Ukratko, prilično dobar izbor za ljubitelje sporta koji se u ovim danima žele odmoriti od nogometa.