RODJENI ZA PLJAČKU

WAITING FOR THE MAN

Ben (Plummer) je sitni gangster i vjerni suradnik moćnog i tajanstvenog kriminalca poznatog po nadimkom "Nizozemac". Organizacija mu povjerava torbu s pola milijuna dolara i zadatak da obavi kupoprodaju velike količine droge. Rutinski zadatak će se pretvoriti u noćnu moru kada se za dvojicu njegovih prijatelja i suradnika ispostavi da su neodgovorni i bedasti šmokljani, da je mjesto kupoprodaje osamljena i ruševna kućica usred pustinje, te da se prodavač droge neće pojaviti danima.

Svim kritičarima koji njegovu crnu komediju nazivaju tarantinovskom, scenarist i režiser Jeffrey Reiner može začepiti usta s tvrdnjom kako je snimao tarantinovske filmove davno prije nego što je Quentin Veliki postao idolom svakog filmofilskog snoba. Čak, štoviše, moglo bi se reći da je Tarantino dosta crpio iz Reinerovih radova, pogotovo iz šarmantne akcijske komedije TROUBLEBOUND, u kojoj se pojavljuju i Tarantinovi omiljeni glumci Michael Madsen i Patricia Arquette. No, ovaj Reinerov rad - pokušaj da se Beckettova avangardna drama ČEKAJUĆI GODOTA transformira u crnu gangstersku komediju - ipak predstavlja djelomično razočaranje. Za to nisu odgovorni toliko odlični i uglavnom nepoznati glumci, koliko sam Reiner, kojega je pred kraj filma jednostavno izdala kreativna energija. Završnica filma, u kojoj se pojavljuju velike zvijezde, pokušava besmislenim nasiljem zaključiti ono što se u dvije trećine filma gradilo briljantnim scenama crnog humora. Ipak, sve u svemu, ovaj film zaslužuje više nego prolaznu ocjenu, i ne samo u usporebi s inferiornim gledivom koje se ovog ljeta pojavljuje na policama naših videoteka.