ŽIVJETI PAKAO

HABITAT

U trenutku kada počinje ljeto i kada vas muči nesnosna vrućina, mislim da nećete imati problema identificirati se s junacima ovog filma. Naime, njima je još gore, s obzirom da je radnja smještena u blisku budućnost u kojoj je ozonski omotač otišao u vražju mater, a čovječanstvo prisiljeno na to da se kloni sunca. Obitelj briljantnog, ali blago poremećenog znanstvenika Hanka Symesa (Karyo) iz vladinog laboratorija krade osjetljivi bio-materijal i doseljava se u mali grad. Tamo započinje pokuse u cilju stvaranja novih oblika života, ali pokus podje krivo i on sam se transformira u viši oblik života, na radost njegove supruge (Krige) kojoj se kuća pretvori u veliki egzotični rajski vrt. U medjuvremenu, njegov sin Andreas (Getty) u srednjoj školi doživljava neugodnosti jer mu je za oko zapala lijepa Deborah (Harris).

Najveća tragedija filma ŽIVJETI PAKAO jest u tome što se u bezobličnoj smjesi koja nam je ponudjena krilo uistinu dobro ostvarenje. Namjere autora su više nego pohvalne - upozoriti na pogubne posljedice zagadjenja, a i scenarij je izbjegavao odredjene klišeje. Na nesreću, film je imao nizak budžet (iskusan gledatelj će zapaziti kako je kompletan sniman u studiju), a priča je neuspješna kombinacija SF-horora i tinejdžerske drame koja kao da je izronila iz 80-tih godina. Ipak, ima tu i par dobrih stvari - ako ništa, scenografija je dojmljiva, a i glumci su manje-više O.K. Alice Krige, koju široka publika pozna kao opako zavodljivu Kraljicu Borgova iz ZVJEZDANE STAZE: PRVI KONTAKT sjajna je kao hipi-majka, a ne zaostaje ni Tcheky Karyo kao jedan od najpozitivnijih ludih znanstveniak u posljednje vrijeme. Mladji glumci su loši, ali jedna od njih, Laura B. Harris, barem dobro izgleda (a i režiser nam servira dovoljno goluždravih argumenata za tu tvrdnju). Ukratko, ŽIVJETI PAKAO je razočaravajući film, ali gledljiv, s obzirom da u ljetnoj video-suši ioanko moramo sniziti kriterije.