THE LIAR'S CLUB

PRIJATELJI I ZLOČINCI

"Od kolijevke pa do groba najljepše je djačko doba", tvrdi narodna poslovica. Junaci ovog filma se možda i ne bi složili s time, jer završetak školovanja proslavljaju razuzdanim tulumom koji priredjuje neslužbeni vodja družine, nogometna nada Pat (Krause). Iako je na zabavi prisutna njegova djevojka Kim (Burns), pijani Pat se počne upucavati njenoj najboljoj prijateljici Marli (Durkin) i na kraju sve završi sa silovanjem. Slijedeći dan se Marla ispovijedi njegovim prijateljima, koji su prilično zbunjeni s onim što se dogodilo. Jedan od njih, Jimbo (Cudlitz), uplašen je da bi Marla mogla prijaviti Pata policiji i uništiti mu buduću karijeru u koledžu. To ga dovodi u sukob koji završava Marlinom smrću. Suočeni s ubojstvom, Patovi prijatelji su prisiljeni birati izmedju toga da prijave zločin i unište svoje prijateljstvo, i toga da ostatak života provedu s grižnjom savjesti.

Iznikao u ekspresnoj radionici B-filmova koju vodi neumorni Roger Corman, ovaj film je svojevrsna parafraza mračne tinejdžerske drame OBALA RIJEKE iz 80-tih godina. I, mora se priznati, u svemu je mnogo uspješniji od nekih visokobudžetnijih proizvoda na sličnu temu, kao što je bljedunjavi teenage slasher ZNAM ŠTO SI RADIO PROŠLOG LJETA. Režiser Porter je za predložak imao prilično jednostavnu priču, i naslonio se na mlade, ali očito talentirane glumce, koji su prilično dobro obavili posao, vjerojatno svjesni kako nikada neće biti u prilici da budu umišljene zvijezde (što se manje-više i dogodilo). Film je dobro režiran, tempo je uredan, likovi dobro profilirani i PRIJATELJI I ZLOČINCI bi bili više nego natprosječno ostvarenje da nema prilično razočaravajućeg kraja. Ali, svejedno ga valja preporučiti svima onima koji žele stvarnost tinejdžerske Amerike nešto drukčiju od one koje nam nudi BEVERLY HILLS 91200.