BIO JEDNOM LOPOV

JOHN WOO'S ONCE A THIEF

Mnogi stanovnici Hong Konga koji nisu htjeli provjeravati ispravnost svojih strahovanja povodom predaje grada komunističkoj majci domovini, već nekoliko desetljeća utočište pronalaze u Vancouveru. BIO JEDNOM LOPOV, pilot za istoimenu seriju kojeg imamo prilike vidjeti na u našim videotekama, u neku ruku simbolizira taj dogadjaj. Naime, John Woo, bez svake sumnje najslavniji hongkonški režiser, odabrao je upravo taj kanadski i holivudskim producentima dosta drag grad za remake svojeg negdašnjeg remek-djela BIO JEDNOM LOPOV iz 1990. s kultnim Chow Yun Fatom u glavnoj ulozi.

Radnja, naravno, ipak započinje u Hong Kongu. Na plesnom natjecanju upoznajemo trio šarmantnih lopova - Macka Ramseya (Sergei), lijepu Li Ann Tsei (Holt) i opakog Michaela (Wong), čiji je otac (Ito) kum moćne trijade Tang. Njihov profesionalni odnos počinje patiti zbog ljubavnog trokuta - Li Ann je obećana Michaelu, ali njeno srce ipak pripada Macku. Mack odlučuje zajedno s Li Ann pokrasti Tang i nestati s novcem, ali plan propada; Li Ann uspijeva pobjeći, ali Mack je završio u zatvoru. Nekoliko godina kasnije ga regrutira zlokobna direktorica (Dale) medjunarodne organizacije za borbu protiv zločina. Mack je u početku radostan kada sazna da je i Li Ann tamo, ali veselje mu kvari činjenica da je ona zaručena za bivšeg policajca Victora (Lea). No, trojka se mora udružiti protiv zajedničkog neprijatelja jer trijada Tang planira pohod na Vancouver.

BIO JEDNOM LOPOV pripada žanru akcijskih komedija, i to onakvih kojima je zaplet tako slabašan da ih i najmanji režisersko-scenaristički propust može pretvoriti u stajsko gnojivo. Naravno, s obzirom da je akcija ono za što je Woo možda najveći stručnjak na svijetu, lako je shvatiti kako ovaj filmić uspijeva nadići ozbiljne scenarističke nedostatke. Iako je protiv sebe imao televizijske standarde koji sputavaju realističan prikaz seksa i nasilja, Woo je ipak napravio nekoliko dojmljivih scena, koje će nam dugo ostajati u pamćenju. Uz Wooa su se istakli i glumci. Ivan Sergei, sa svojom manekenskom facom, ipak je u sjeni Sandrine Holt, ali show ipak otima Nicholas Lea, fanatičnim ljubiteljima DOSJEA X poznat kao agent Krycek. Sve u svemu, film koji nije baš previše pametan, ali koji, kada odlučite malo relaksirati sive stanice, predstavlja vrhunsku zabavu.