SUMRAK NA MANHATTANU

NIGHT FALLS ON MANHATTAN

Već duže vremena Sidneya Lumeta, jednog od najuglednijih američkih režisera, prati zao glas starine koja se baš nije najbolje snašla u novim vremena. No, iako je razumljivo da netko nakon četrdeset godina karijere ne može biti baš uvijek u top formi, 90-te godine Lumetu nisu donijele baš previše dobrih naslova. Ali, to i nije bilo za ne očekivati, jer mnogi od njegovih filmova su ionako bili precijenjeni. SUMRAK NA MANHATTANU, tipična lumetovska drametina na temu miksa politike, korupcije i kriminala u New Yorku, pokazuje da je veliki autor počeo plagirati čak i sam sebe.

Radnja, nastala po predlošku filmašima dragog krimi-autora Richarda Daleya, govori o Seanu Caseyu (Garcia), mladom i idealističkom zamjeniku tužioca čiji je otac, iskusni policajac Liam (Holm) teško ranjen prilikom pokušaja hvatanja okrutnog narko-dilera Jordana Washingtona (Mahmud-Bey), koji je istom prigodom ubio nekoliko drugih policajaca. Glavni tužilac Morgenstern (Leibman), u nastojanju da stekne političke bodove, Seanu povjerava taj slučaj, ali naizgled rutinsko sudjenje se pretvara u cirkus. Washingtona brani Sam Vigoda (Dreyfuss), iskusni odvjetnik koji na sudjenju uspije njujoršku policiju optužiti za korupciju. Iako je Washington osudjen, Sean, kojeg je sudska pobjeda dovela do promaknuća, počinje sumnjati u poštenje vlastitog oca.

Lumet je autor koji je dušu dao za urbane drame, i to se u ovom filmu itekako vidi. Gomila izvrsnih karakternih glumaca daje sjajne portrete, čineći nezaboravnima i likove koji teško da su simpatični. Na žalost, kada sve te dramske ispade treba povezati u neku suvislu cjelinu, Lumet se gubi, čineći početničke greške u montaži. A i sama radnja filma je maksimalno predvidljiva, i izgleda kao reciklažni miks SERPICA, PRESUDE i PRINCA GRADA. Nekih likova, poput Seanove ljubavnice koju tumači Lena Olin, uopće i nije trebalo biti. Nekih osobito većih zamjerki nema, ali Lumet je od svega mogao napraviti dobru mini-seriju, a ne zbrzani i neoriginalni film.