ELITNE UBOJICE

THE REPLACEMENT KILLERS

Posljednjih nekoliko godina smo svjedoci kako je priključenje Hong Konga majci domovini izazvalo veliki egzodus tamošnjih filmskih djelatnika. Tragična je ironija u tome da se kadrovski kolaps hongkonške kinematografije zbio upravo u trenutku kada je zahvaljujući Tarantinu ona konačno stekla svoje zasluženo priznanje medju kritičarskim krugovima, a imena kao John Woo ili Tsui Hark konačno zasjela u panteon filmskih legendi. Na žalost, logična destinacija hongkonških filmskih majstora - Hollywood - učinila je dosta da im načne reputaciju. Osim Johna Wooa, kojemu je trebalo nekoliko promašaja da se s ČOVJEKOM BEZ LICA nametne kao ozbiljan igrač, gotovo svi hongkonški režiseri su za svoje holivudske debije uzeli sumnjive projekte s Van Dammeom. Ipak, najveća je ironija u tome da je Hollywood ignorirao najveću hongkonšku glumačku zvijezdu - legendarnog Chow Yun Fata, tipa koji je na svojim plećima iznio takva remek-djela kao što su THE KILLER i HARD BOILED. John Woo, sada već etablirani holivudski producent, nastojao je ispraviti tu nepravdu pa je Chow dobio svoju priliku za glumački debi u ELITNIM UBOJICIMA, stiliziranom akcijskom trileru kojeg je režirao Antoine Fuqua, stručnjak za reklamne spotove.

Chow Yun Fat ovdje tumači Johna Leeja, ultraefikasnog profesionalnog ubojicu u službi opakog narko-magnata Weija (Tsang). Ispunjavajući dug prema svojemu gospodar, Lee je vjerno likvidirao dvojicu njegovih neprijatelja iz podzemlja. Ali, treći po redu zadatak predstavlja poteškoću, jer je meta policajac (Rooker), koji je ubio Weijevog sina. John Lee nije u stanju izvršiti ubojstvo kada svoju metu vidi u društvu sedmogodišnjeg sina. Znajući da će se Wei nastojati osvetiti njegovoj majci i sestri koji žive u Kini, Leeju očajnički trebaju krivotvorene isprave. U tu mu svrhu treba poslužiti atraktivna Meg Coburn (Sorvino), stručnjak za krivotvorenje. Na njihovu nesreću, oboje postaju metama Weijevih ubojica i bjesomučna utrka za goli život započinje.

Antoine Fuqua ovdje nimalo ne krije svoje podrijetlo iz miljea reklamnih spotova, pa je lako zaključiti kako je i njemu, a i samom Woou, forma ovog filma bila važnija od sadržaja. Dakle, sve se svodi na niz visokostiliziranih kadrova oružanih obračuna, savršeno snimljenih i režiranih na nekoliko lokacija, ali s vremenom pomalo i dosadnih. Sama po sebi, akcija je O.K., ali vezivno tkivo izmedju tih nekoliko akcijskih sekvenci je, u najblažu ruku, problematičan. Naime, fino je vidjeti kako Chow Yun Fat ulijeće u film poput pravog božanstva, odjeven u cool odjeću i crne naočale, da bi u slijedećem trenutku baletnim pokretima likvidirao hrpu negativaca. Ali nije lijepo vidjeti kako scenarij ne da prilike Chowu da prikaže svoje glumačke sposobnosti. Ista je stvar i s Mirom Sorvino, kojoj "Oscarom" potvrdjene glumačke kvalifikacije nisu bile niti su mogle biti od pomoći u potretiranju lika kojeg je imalo ambiciozniji scenarist mogao učiniti zanimljivim. Scenarij ne objašnjava zašto se ona bavi krivotvorenjem i zašto uopće pomaže Johnu Leeju. Činjenica što bivša cura Quentina Tarantina dobro izgleda ipak nije dovoljna da nam ovaj film učini previše zanimljivim. Ista je stvar i s ostalim glumcima - od vrlo dobrog karakternog glumca Rookera do rutinskih negativaca Prochnowa i Dannyja Treja - oni imaju kartonske likove. Sve u svemu, rutinski napravljeni film kojeg nije šteta propustiti. Chow Yun Fat u Hollywoodu ipak zaslužuje bolje.