JEDNO VJENČANJE I NEVOLJA

POLISH WEDDING

Jadzia Pzoniak (Olin) je majka petoro djece, koja kao pravi matrijarh brine za višečlanu radničku obitelj u poljskoj četvrti Detroita. No, to je ne spriječava da, za razliku od svog u pekari prezaposlenog muža Boleka (Byrne) uživa u životu i održava vezu s Ramonom (Šerbedžija), židovskim biznismenom. Ta podijeljenost joj ne pravi probleme sve dok se na mamu ugleda 15-godišnja kći Chala (Danes) i zatrudni s mladim policajcem. Da skandal bude veći, Chala je od strane lokalnog svećenika odabrana da kao djevica vodi lokalnu procesiju. Pozniakovima ne preostaje ništa drugo nego da koristeći se svim mogućim sredstvima ne uspiju brakom sakriti sramotu.

Simpatična niskobudžetna komedijica POLJSKO VJENČANJE (koje je domaći distributer i tko zna kojih razloga nastojao povezati s Newelovim ČETIRI VJENČANJA I SPROVOD) bila je jedna od "Foxovih" uzdanica na ovogodišnjem Sundanceu. Snimljen za male pare, ali s gomilom izvrsnih glumaca, ovaj film Therese Connelly predstavlja onu rijetku vrstu filmova koji uspijevaju postići kompromis izmedju različitih krajnosti - s jedne strane kompromis izmedju komedije i drame o odrastanju, a s druge kompromis izmedju izrugivanja etničkim stereotipima i poštovanju prema istima. Duhovit, i sjetan film, ovaj film izgleda previše evropski za prekobarske proizvode, ali ga valja pohvaliti zbog toga što u ovom ciničnom dobu ističe vrijednosti kao što su obitelj i zajednica. Uz Byrnea i Olinovu, od glumaca se najviše istakla Claire Danes, a i našim gledateljima će biti zabavno ponovno gledati Šerbedžiju kao balkanskog macho zavodnika. Ukratko, simpatičan filmić s dušom.