MOJ DEČKO SE ŽENI

MY BEST FRIEND'S WEDDING

Izgleda da je mnogim ne-holivudskim talentima konačno zasijala lampica te su sve više uvjereni kako odazivanje sirenskom zovu holivudskih dolara obično znači početak silazne putanje njihove karijere. Neki od njih, pak, nastoje izbjeći zlu kob holivudskog transfera, pa se u sunčanoj Kaliforniji trude snimati što je moguće sličnije filmove onima koji su im svojevremeno donijeli, kako slavu, tako i pažnju glavešina s Beverly Hillsa. Jedan od takvih je i P.J. Hogan, autor australske crne komedije MURIEL SE UDAJE. Taj simpatičan filmić nije bio naročito remek-djelo, ali bio je dovoljno popularan i dovoljno različit od holivudskog stajskog gnojiva da ga svjetski kritičari zapaze kao buduću mladu nadu. Isto su zaključili i holivudski producenti, ali Hogan ih je, za razliku od nekih svojih manje sretnih zemljaka uspio izdriblati. To što ima višemilijunski budžet i razmažene zvjezdice nije se previše odrazilo na kreativnu slobodu, a i rezultati nisu izostali - MOJ DEČKO SE ŽENI je kao usamljena romantična komedija sasvim dobro prošao u društvu bezumnih akcijskih superspektakala američkog filmskog ljeta.

Glavna junakinja filma je Julianne (Roberts), 28-godišnja recenzentica restorana, koja je nakon završetka kratke ljubavne veze od svog fakultetskog kolege Michaela (Mulroney) uspjela stvoriti dugogodišnjeg i najboljeg prijatelja. Ali, sve se mijenja kada joj Michael saopći da se nalazi nekoliko dana pred brakom te mu treba njena pomoć. U tom trenutku Julianne s užasom shvaća kako je još uvijek zaljubljena u Michaela te ga ne može prepustiti drugoj ženi. Upoznavši nevjestu, bogatu, lijepu ali ne baš previše bistru nasljednicu Kimberly (Diaz) ona odlučuje nizom intriga sabotirati vjenčanje. U tome joj pomaže njen prijatelj homoseksualac George (Everet), koji, glumeći da je Juliannein zaručnik, nastoji Michaela učiniti ljubomornim.

Mnogi će zlobnici reći kako Hogan nije baš previše lutao od staza utabanih u MURIEL SE UDAJE. Oba filma imaju gomilu sličnosti - glavna tema im je vjenčanje, glavna junakinja shvaća da je potrošila život, a i cijeli film trešti pop-glazba 70-tih (u ranijem filmu ABBA, ovdje Dionne Warwick). No, postoje i značajne razlike. Prije svega, u jednom od možda najoriginalnijih scenarističkih poteza u suvremenom Hollywoodu, koncept romantične komedije se totalno izvrće - gledatelj, naviknut da simpatizira s protagonistom, negdje na pola filma shvaća da je navijao za negativca. Tome izvrsnom obratu pridonosi i Julia Roberts u jednom od svojih boljih izdanja. Na žalost, objekt njene ljubavi - Michael - prilično je blijedo portretiran od ne previše raspoloženog Dermota Mulroneya, kojeg bi mnogo bolje portretirao mnogo karizmatskiji i šarmantniji Rupert Everet. Ipak, najveći je posao obavila Cameron Diaz, glumica koja će, po svemu sudeći, oteti krunu kraljice romantičnih komedija, kako od Meg Ryan, tako i od same Julie Roberts. Iako ne baš previše ujednačenog ritma, film ima nekoliko izuzetno zabavnih i smiješnih scena (jednoj od možda najanarhoidnijih doprinosi stara Hoganova suradnica Rachel Grifiths).

Ukratko, MOJ DEČKO SE ŽENI ima sve sastojke uspješne romantične komedije pa ga valja preporučiti svim ljubiteljima toga žanra.